رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: برگزاری رقابت‌های جام جهانی بسکتبال تغییر کرده است و فیبا هم تصمیم گرفته است تبلیغات گسترده تری در کشور‌های راه یافته به این رقابت‌ها داشته باشد.

طباطبایی:حضور جام در ایران اتفاق خجسته‌ای است / جام جهانی در این دوره تغییر های زیادی داشتهبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در حاشیه  رونمایی کاپ جام جهانی بسکتبال در موزه کمیته ملی المپیک گفت: حضور جام در ایران اتفاق بسیار خجسته‌ای است، با توجه به این که شیوه برگزاری رقابت‌های جام جهانی بسکتبال تغییر کرده است و قرار است از این پس این رقابت  هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و شاهد حضور ۳۲ تیم باشد فیبا تصمیم گرفت تبلیغات گسترده تری در کشور‌های راه یافته به این رقابت‌ها داشته باشد و به همین منظور این جام در بیشتر کشور‌های راه یافته به جام جهانی به نمایش در آمد  تا نماد‌های کشور‌های راه یافته به این رقابت‌ها تصویر برداری شود.

بسکتبال در کشورهای مختلف هواداران زیادی دارد

او در ادامه افزود: بسکتبال علاقه‌مندان زیادی در سراسر جهان دارد، اما فیبا با این کار قصد دارد هواداران  و حامیان مالی بیشتری جمع کند و بسکتبال را در جهان بیشتر توسعه دهد به همین منظور تا این مسئله به ما اعلام شد ما بلافاصله اعلام آمادگی کردیم، روز گذشته هم جام به ایران  آمد و امروز هم برنامه ریزی کردیم که این جام در نقاط مختلف پایتخت که نماد‌های بیشتری دارد به نمایش دربیاید تا تصویر برداری و فیلم برداری‌های لازم با نماد‌های ایران صورت بگیرد و تصاویر آن  در سراسر جهان به نمایش در  آید. بدین ترتیب این جام به ترتیب از برج آزادی به موزه کمیته ملی المپیک، برج میلاد و به ورزشگاه آزادی رفت.

تلاشمان را می کنیم تا با شعار فیبا همراهی کنیم 

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره مقصد پایانی این جام  و دیگر مراسم‌ها عنوان داشت: جام در مرحله  آخر به استادیوم آزادی می‌رود و ما هم در آن جا بازی را میان تیم‌های دبستانی تدارک دیدیم، همچنین از تمبر این جام هم رونمایی می‌کنیم، فیبا امسال شعار «توپ در مدرسه و حمایت از کودکان سرطانی» را در نظر گرفته است که ما هم سعی کردیم از آن حمایت کنیم و با آن همراهی داشته باشیم، زیرا هم باید بسکتبال را در مدارس توسعه دهیم و هم این که به کودکان سرطانی کمک کنیم.  

جام به  کشور های زیادی رفته است 

طباطبایی درباره کشور‌هایی که جام به آن‌ها رفته و یا قصد دارد برود هم گفت: تا حالا این کاپ کشور‌های زیادی رفته است آرژانتین، مونته نگرو و آلمان از جمله کشور‌هایی بودند که جام در آن‌ها به نمایش در آمده است البته این جام در مجموع به ۲۰ کشور سفر داشته است و قرار است پس از ایران هم به کشور‌های اردن، آمریکا و ... برود. این بزرگترین کاپی است که در میان کاپ‌های جام جهانی وجود دارد و بیشتر آن از طلاست و  روی آن نام تمام کشور‌هایی که از ابتدا موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها شده اند روی آن درج شده است که هدف از آن نشان دادن سابقه آن است.  


بیشتر بخوانید:

رونمایی از تمبر یادبود کاپ جام جهانی بسکتبال در تهران

مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی در تهران+ عکس


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار