نخستین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ محمد رضا حدائق در در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم سالگرد رحلت آیت الله شیخ محمد رضا حدائق با تبیین شخصیت این عالم برجسته، گفت: رفتار، شخصیت و سلوک حضرت ایت الله حدائق به گونه‌ای بود که همه کسانی که او را می‌دیدند، به یاد خدا می‌افتادند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی افزود: این عارف برجسته، عالم وارسته‌ای بود که علم و معرفت آن همواره به همه شاگردان و مردم ثابت شده بود و او را به جرات می‌توان یک معلم اخلاق خواند.

وی گفت: مرحوم آیت الله حدائق دائم الوضو بود و خداوند اینچنین آدمی را ذاکر به حساب می‌آورد و آنکس که می‌خواهد افاضات الهی بر دلش بتابد نیازش دائم الوضو بودن است و این به معنای عاشق دایم خدا بودن است.

امام جمعه موقت تهران گفت: آیت الله حدائق حتی در زمان بیماری حتی نماز‌های مستحبی را به جا می‌آورد و این به معنای باور کردن دین با همه جان و وجود است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی با بیان این که مرحوم حدائق یکی از روحانیون مبارز بود، گفت: آیت الله حدائق همواره از همراهان نهضت امام خمینی بود و بعد از پیروزی انقلاب در جا‌هایی که جلوه حضور انقلاب نیاز بود، حضور داشت.

امام جمعه موقت تهران آیت الله حدائق را عارفی بصیر خواند و گفت: این عالم ربانی در فتنه سال ۸۸ در دفاع از مقام معظم رهبری همواره در مقابل فتنه گران ایستاد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ما عالم فراوان داریم، اما عالم مفید جامعه عالمی است که در کنار علمش بصیرت هم داشته باشد و راه رابشناسد و در واقع یک چراغ باشد که البته این از صفات آیت الله حدائق بود.

آیت الله شیخ محمد رضا حدائق شیرازی در سال ۱۳۰۵ هجری شمسی در شیراز متولد شد و در مکتب پدری عالم و اسوه‌ای کم‌نظیر در تقوی و علم و مادری صالح پرورش یافت و از محضر پدر خود سرچشمه زلال علم، معرفت، اجتهاد و فقاهت جرعه‌های گوارا نوشید و با استعداد خدادادی و شدت اشتیاق برای تحصیل علم و پیمودن دروس کلاسیک آموزش و پرورش، مدارج علمی حوزوی را نیز با سرعت پشت سر گذاشت.

عالم اخلاق شهر شیراز که به علت بیماری عفونت ریوی و ضعف جسمانی در بیمارستان نمازی بستری بود، صبح روز بیستم تیر پارسال در ۱۳۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
انتهای پیام/م

مراسم بزرگداشت آیت الله حدائق در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار