نماینده، ولی فقیه در استان گلستان گفت: حجاب از ضروریات دین و بی حجابی بدترین توهین به مقام زن است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   آیت الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه  گلستان در نماز وحدت آفرین جمعه در مصلی گرگان گفت: در حدود ۸۰سال پیش در حرم مطهر امام رضا (ع) تعدادی از مردم درمسجد گوهر شاد مورد اصابت گلوله رژیم رضاخان قرار گرفتند و مسجد به حمام خون تبدیل شد.

وی افزود:علت این حادثه کشف حجاب رضاخان بود ،حجابی که از نظر اسلام و قرآن امری بسیار مهم است.

آیت الله نور مفیدی افزود: در جوامع امروز امتیاز زن را به مسائل ظاهری آن مرتبط کردند و این یک توهین به شخصیت زن است.

وی افزود: حجاب تکمیل کننده شخصیت زن و بی حجابی بدترین جرم و جنایات به مقام زن است که آن را یک امتیاز در زن تبدیل کردند، درحالی که امتیاز زن می‌تواند در بخش‌های علمی و ایمان و جهاد باشد.

نماینده، ولی فقیه  گلستان در نماز عبادی و سیاسی جمعه گفت: حجاب از ضروریات دین محسوب می شود  و مقتضی است تا زنان مسلمان و ایران آن را رعایت کنند و تحت تاثیر تبلیغات شیطانی قرار نگیرند.

وی همچنین در خصوص جنگ چند ساله یمن با برخی از کشور‌های عربی منطقه مانند عربستان و امارات گفت: مردم یمن و انصارالله و ارتش این کشور با ایستادگی و مقاومت نشان دادند که همه چیز پول و قدرت نیست و اسلحه و جایگاه‌های بین المللی نمی‌تواند سبب پیروزی شود.

وی گفت: مردم ایران هم در این شرایط فعلی می‌توانند با مقاومت و ایستادگی پیرزو میدان شوند هرچند این مسیر مشکلات متعددی هم دارد.

آیت الله نور مفیدی افزود: اگر ملت ایران در مقابل فشار‌های کشور‌ها منفعل باشند آن‌ها برما مسلط می‌شوند.

وی در پایان افزود:باید کشور‌های اروپایی به تمام وعده‌های خود  در برجام عمل کنند و فقط حرف نزنند چرا که کشور ایران به تمام وعد‌های خود در برجام عمل کرده  و برخلاف قانون کاری  را انجام نداده است.

انتهای پیام /گ
 
 

خطبه های نماز جمعه در مصلی گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.