رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت:بیشترین غریق ثبت شده در آب‌های ساحلی ماندران مربوط به روز‌های ناآرام دریا است.

نقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،، با بیان اینکه طرح سالم سازی دریا در آب‌های ساحلی استان از اول خردادماه آغاز شده است، گفت: ناجیان غریق تاکنون موفق به نجات ۴۵۶ نفر در آب‌های ساحلی مازندران شدند.
 
وی افزود: از این تعداد غریق ۳۴۳ مرد و ۱۱۳ زن بودند که از امواج سهمگین خزر نجات یافتند.
 
کریمیان با بیان اینکه از اول خرداد ماه تاکنون ۷ نفر در آب‌های ساحلی بابلسر، عباس آباد، نوشهر، بهشهر در خارج از طرح دریا غرق شدند. گفت: دو نفر نیز در بر اثر حوادث دریایی در آب‌های ساحلی بابلسر و عباس آباد جان باختند.
 
رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه شرایط نجات برای ناجیان غریق به دلیل روز‌های طوفانی و ناآرام بودن دریا در مقایسه با مدت مشابه پارسال سخت‌تر شده است، افزود: آب‌های ساحلی استان در این مدت ۱۲ روز طوفانی و ۱۹ روز نیمه آرام بوده است که بیشترین غریق در روز‌های ناآرام ثبت شده است.
 
وی  با بیان اینکه شناگران، گردشگران و مسافران در روز‌های ناآرام دریا با اعتماد کردن به موج‌های کوتاه اقدام به شنا می‌کنند، گفت: این افراد  در یک چشم بر هم زدنی با گرفتار شدن در امواج‌های شکافنده دریا غرق می‌شوند.
 
کریمیان با بیان اینکه ناجیان غریق استفاده از تیوپ را برای نجات جان شناگران در آب‌های ساحلی آموزش دیده اند افزود: از آغاز اجرای طرح دریا تعدادی از مسافران برای شنا در دریا همراه خود تیوپ و حلقه می‌آورند و به دلیل واژگونی و عدم کنترل این ابزار در دریا غرق شده اند.
 
رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران به مسافران و گردشگران توصیه کرد هیچ گاه در سنگ چین‌ها و اسکله‌ها به دلیل داشتن عمق بسیار زیاد خطرناک است و خطر غرق شدن در این مناطق بسیار بیشتر از مناطق دیگر آب‌های ساحلی استان است.
 
وی با بیان اینکه ساعت شنا در ۹۵ طرح دریا از ۸ صبح تا ۲۰ شب است، به مردم توصیه کرد: به هشدار‌های ناجیان غریق، ماموران انتظامی، نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر توجه و از شنا در خارج از طرح دریا و شب هنگام خودداری کنند.
 
کریمیان گفت : طرح سالم سازی دریا  از اول خرداد در آبهای ساحلی مازندران آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه امسال ادامه دارد.

انتهای پیام/آ
 


نجات ۴۵۶ نفر در آب‌های ساحلی مازندران

برچسب ها: هلال احمر ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.