قطعی تلفن در بیش از ۱۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان سبب گلایه‌مندی مردم این مناطق شده و خواستار توجه بیشتر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به زیرساخت های این منطقه شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدبخش رئیسی عضو شورا بخش ساربوک قصرقند گفت: ارتباط تلفنی روستاهای زیردان، نهبخش، خداداد، سروش و سد زیردان پس از گذشت یک ماه همچنان قطع است.

محمدکریم بلوچ نیز گفت: بارها قطعی تلفن روستاها را پیگیری کرده‌ایم ولی مسئولان مخابرات می‌گویند قطعات سایت‌های تلفن نیاز به تعمیر و قطعه جدید است ولی با گذشت یک ماه از کار افتادن این سایت مشکلی حل نشده است.

وی از مسئولان مخابرات سیستان و بلوچستان خواست تا مشکلات تلفن ده‌ها روستا را مرتفع و رضایت مردم را کسب کنند.

مراد رئیسی نیز گفت: اهالی این روستاها برای ارتباط تلفنی باید ۲۵ کیلومتر مسیر را طی کند تا ارتباط تلفنی داشته باشند.

وی بیان کرد: درصورت وقوع حوادث رانندگی، انتقال مادران باردار و بیماران قلبی پرخطر نمی‌توان ارتباط تلفنی برقرار و درخواست کمک کرد.

عضو شورای اسلامی روستای نوک آباد چابهار نیز اظهار داشت: آنتن دهی و اینترنت این روستا با قطعی مواجه است و با مراجعات مکرر به مخابرات شهرستان هنوز این مشکل برطرف نشده است.

عارف حسین زهی افزود: عاجزانه از مسئولان خواهش می‌کنیم تا مشکل آنتن و اینترنت روستای نوک آباد را در برنامه‌کاری خود قرار دهند.

مرادبخش ویدادی نیز گفت: متأسفانه بدون هیچ باد و بارانی هر چند روز، تلفن بیش از ۳۰ روستای حوزه دهستان مهبان و مته سنگ قطع می‌شود.

وی رفع مشکلات مردم در خصوص تلفن و اینترنت را خواستار شد و افزود: مردم از مسئولان انتظار دارند که در عصر ارتباطات و قرن ۲۱ با نصب دکل‌های تلفن همراه و ایرانسل بخشی از مشکلات اینترنت روستاهای همجوار مهبان، گرگان، مته سنگ، اورنگ، رونگ و داروکان را مرتفع کنند.

رئیس اداره مخابرات نیکشهر، قصرقند و فنوج  اظهار داشت: ارتباطات دهستان چاهان، بخشی از لاشار، شهرستان فنوج و قسمتی از جلگه چاه هاشم در روزهای گذشته قطع بوده که گروه فیبر نوری درگیر برطرف کردن مشکل این مناطق هستند.

درویش رئیسی افزود: باوجود کمبود نیرو، تجهیزات و مشکلات فراوان همکاران ما تا ساعت ۱۲ شب درگیر رفع مشکلات هستند و برخی مواقع به علت تاریکی شب و کمبود وسایل و تجهیزات در طول روز نسبت به ترمیم فیبرنوری هوایی اقدام می‌کنند.

وی علت قطعی‌ها را تخریب فیبر نوری توسط کارکنان راه آهن مشغول بکار در محدود نیکشهر و دهستان مهبان بعد از روستای هیتک عنوان کرد و گفت: متأسفانه بر اثر این حادثه تلفن و اینترنت بیش از ۳۰ تا ۴۰ روستا قطع شد.

اداره مخابرات نیکشهر، قصرقند و فنوج ادامه داد: بریدگی عمدی کامل تلفن، افتادگی تیرهای تلفن و پارگی فیبرنوری قبل از ورودی روستایی مته سنگ به علت توفان و باران‌های اخیر از دیگر دلایل قطعی تلفن در برخی نقاط این شهرستانهاست.

وی گفت: تخریب عمدی خطوط تلفن و فیبرنوری، یک مورد حوادث بارندگی باعث قطع کامل ارتباطات مناطق کامل نکهچ و قسمتی از رودخانه کاجه قصرقند شده بود و نگرانی بیشتر ما تخریب عمدی کابل فیبرنوری توسط فرد یا افرادی است که سبب قطع ارتباطات می‌شوند.

رئیسی تصریح کرد: با همه مشکلات پیش رو اقدامات لازم برای وصل مجدد تلفن انجام شده و تنها در برخی نقاط قطعی تلفن داریم که در ساعات آینده مشکلات مرتفع می‌شود.

وی از صبر و تحمل ساکنان روستاهای رونگ راوگ، مهبان، اورنگ، سرخکلوت، مته سنگ، گو، گروک دپ، روستاهای مسیر رودخانه کاجه، دهیرک، میرچ بالا. پایین، پتهک، بادکوب، میراباد، درواسک، گربن، انجیرکی و آزاد گز بابت قطع تلفن و اینترنت قدردانی کرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: بررسی‌های لازم انجام شده و بزودی قطعی تلفن روستاهای جنوب این استان مرتفع می‌شود.

دکتر بلوچزهی افزود: نیروهای مخابراتی سیستان و بلوچستان برای بر طرف کردن مشکلات قطعی تلفن و اینترنت به روستاهای جنوب این استان اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: متأسفانه کمتر از پنج درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از ارتباط کامل مخابراتی (تلفن ثابت، اینترنت و تلفن همراه) برخوردارند و باید پوشش کامل مخابراتی به ۲۵ تا ۳۰ درصد برسد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سیستان و بلوچستان گفت: در برخی مناطق نظیر ۱۴ روستای دهستان مهبان منطقه خوش آب و هوای گرگان نیکشهر، ۱۲ روستای روستای هبودان چانف و صدها روستای دیگر از ارتباط تلفنی محروم هستند و نیاز است همه روستاهای این استان از پوشش مخابراتی برخوردار شوند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/پ

 

قطعی تلفن روستاهای  بخش ساربوک قصرقند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار