مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح اشتغالزایی پایدار روستایی در استان تا کنون به هزار و ۷۱۵ طرح اعتبار پرداخت شده است.

رکنی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: تخصیص اعتبارات این طرح در مناطق روستایی و عشایری به صورت سالانه نبوده و کل اعتبارات در ۴ مرحله به استان تخصیص یافته است.

وی افزود: تعداد زیادی از این طرح‌ها در دوران سازندگی بوده و تا کنون به بهره‌برداری نرسیده است بنابر این امکان ارائه آمار و اشتغال ایجاد شده وجود ندارد.

رکنی با بیان اینکه اعتبارات مربوط به این طرح توزیع شهرستانی نشده و به صورت شناور است گفت: ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهر‌ها و حاشیه نشینی، فراهم کردن شرایط مهاجرت معکوس به روستاها، از جمله اهداف این طرح است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: فراهم کردن زمینه توسعه و سرمایه گذاری و اشتغال در مناطق محروم، امکان انتقال دانش و تجربه و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار به روستائیان نیز از جمله از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه مهاجرت معکوس به روستا‌ها صورت گرفته است اظهار کرد: شناسایی و معرفی طرح‌های اولویت دار طرح اشتغال پایدار روستایی به کمیته فنی استان، برعهده دستگاه‌های اجرایی تخصیصی است.

انتهای پیام / ط آ

ایجاد مهاجرت معکوس به روستا‌ها در طرح اشتغال پایدار روستایی

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.