سرپرست شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه ۱۲ گفت: خرید تضمینی گندم از مناطق جنوبی استان ابتدای خرداد آغاز شده و تاکنون ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  حجت الله بیرانوند سرپرست شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه ۱۲ اظهارداشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم در استان خریداری شده که عمده این میزان مربوط به مناطق جنوبی است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون یکهزار و ۷۵۰ تن کلزا خریداری شده که پیش بینی می‌شود به چهار هزار تن برسد.

وی با اشاره به پرداخت مستمر مطالبات کشاورزان تصریح کرد: خرید گندم در مناطق معتدل استان نیز آغاز شده و بر اساس پیش بینی صورت گرفته انتظار می‌رود امسال ۴۰۰ هزار تن از این محصول خریداری شود.

بیرانوند گفت: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال و گندم دوروم نیز ۱۷ هزار و ۷۰۰ ریال اعلام شده در حالی که این قیمت‌ها سال گذشته به ترتیب ۱۳ هزار و و ۱۳ هزار و ۷۰۰ ریال بود.

وی همچنین قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته را ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال عنوان کرد و ادامه داد: امسال برای خرید هر کیلوگرم از این دانه روغنی ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ لرستان بیان کرد: ۵۵ مرکز برای دریافت محصول کشاورزان آماده شده و این شرکت با بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی خود و همچنین مباشرین و تأسیسات ذخیره سازی مقدمات لازم برای جلب رضایت کشاورزان را فراهم کرده است.

بیرانوند تصریح کرد: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا پایان مهرماه ادامه دارد و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مراکز پیش بینی شده محصول خود را تحویل دهند.

وی بر ضرورت رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی خرید گندم توسط مراکز خرید دولتی و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: مدیران کارخانجات و سیلو‌های بخش خصوصی ضمن رعایت دقیق مفاد کمی و کیفی قرارداد‌های ذخیره‌سازی از بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری نمایند.

وی اظهار داشت: به منظور خرید با کیفیت، بهینه‌سازی ذخیره‌سازی گندم و تسهیل انبارگردانی، کمیته‌های تخصصی خرید و ذخیره‌سازی برای تصمیم‌سازی در این بخش تشکیل شده است.

انتهای پیام/م

خرید تضمینی گندم در لرستان ۲۰ درصد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.