۲ داور بین المللی فوتبال ایران درحالی برای حضور در کلاس‌های آموزشی VAR به مالزی می‌روند که به نظر می‌رسد این سیستم فصل آینده هم در لیگ برتر استفاده نمی‌شود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا فغانی و موعود بنیادی فر، ۲ داور بین المللی فوتبال ایران دوشنبه هفته جاری برای حضور در کلاس‌های آموزشی VAR به کوالالامپور مالزی می‌روند.

در این دوره پنج روزه که زیرنظر مدرس AFC برگزار خواهد شد، داوران شرکت کننده با آخرین متد سیستم کمک داور ویدیویی آشنا خواهند شد.

استفاده از سیستم VAR برای لیگ نوزدهم به بحثی جدی در بخش داوری فوتبال کشورمان تبدیل شده، اما با وجود تاکید مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روی استفاده از این سیستم و درخواست او از باشگاه‌ها برای پرداخت هزینه ۶۰ هزار یورویی سیستم مورد تائید فیفا تاکنون استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی از ابتدای فصل آتی قطعی نشده است.

به تازگی هم داود رفعتی که تا پیش از استعفا از سمت ریاست دپارتمان داوری، مسئول اجرای سیستم مذکور در فدراسیون فوتبال بود، محل نصب دوربین‌های لازم برای دوربین VAR را اعلام کرد، اما به نظر می‌رسد با توجه به پرداخت نشدن هزینه، نزدیکی زمان آغاز لیگ برتر و طولانی بودن مراحل دریافت مجوز استفاده از آن دست کم تا آغاز دور برگشت فصل آتی هم از VAR استفاده نخواهد شد.


بیشتر بخوانید: رفعتی: دوره آموزشی VAR اول تیرماه زیر نظر مدرس فیفا برگزار می‌شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار