مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته بهزیستی ۷۵ پروژه در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با افتتاح  ۷۵ پروژه همزمان با هفته بهزیستی در نقاط مختلف استان اردبیل در صدد پاسخ‌گویی به قسمت مهمی از نیازهای فرهنگی، عمرانی، سلامت و خدماتی مددجویان هستیم.

وی از افتتاح ۱۰ مرکز عمومی و تخصصی مشاوره روان‌شناختی در سطح شهرستان‌ها خبر داد و افزود: مرکز توانبخشی خانواده، کودک کم‌شنوا و ناشنوا در شهرستان پارس آباد، مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان مشگین‌شهر، پایگاه خدمات اجتماعی خلخال، خانه معلولان ذهنی در اردبیل و خانه امن ویژه بازتوانی زنان خشونت‌دیده مرکز استان از دیگر موارد افتتاح‌شده سازمان بهزیستی در منطقه خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: انتظارها برای افتتاح «خانه مهر ویژه دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی» و «مرکز رفاه کودک و خانواده» شهرستان اردبیل به پایان رسیده و در این راستا گروه همیار زنان سرپرست خانواده و کتابخانه مشارکتی سازمان بهزیستی و نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل نیز از دیگر طرح‌های به بهره برداری رسیده در هفته بهزیستی خواهند بود.

ستاری با گرامیداشت هفته بهزیستی که از ۲۲ تیر آغاز شده و تا ۲۸ تیرماه ادامه خواهد یافت، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان فراهم آوردن شرایط مناسب برای بهتر زیستن مددجویان و در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی است.

وی برای دستیابی به اهداف موجود به تشریح برنامه‌ها و عملکرد این سازمان در طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۵۸ هزار و ۶۱۷ نفر از افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت سازمان بهزیستی اردبیل قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در سال ۹۷ خدمات توانبخشی شبانه‌روزی و روزانه به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در مراکز به تعداد دو هزار و ۱۸۶ نفر انجام پذیرفته و غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال نیز جهت پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی برای بیش از ۷۳ هزار مددجو انجام پذیرفته است.

ستاری از غربالگری شنوایی ۲۲ هزار و ۴۲ نوزاد جهت پیشگیری از اختلالات شنوایی خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی ویژه جوانان و خانواده‌ها برای بیش از ۱۱۸ نفر انجام پذیرفت.

انتهای پیام/ع

غربالگری شنوایی بیش از ۲۲ هزار نوزاد در استان اردبیل

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.