کاظمی گفت: تلاش کنیم از خرد جمعی و همفکری دوستان استفاده و مأموریتها و فعالیتهای جدیدی را برای سازمان تعریف کنیم. نقش ما بهعنوان هیئت اندیشهورز سازمان دانشآموزی مهم است. شما باید نقش رهبران اندیشهورزی سازمان و مسیر جریان تبادل تجربیات را بر عهده داشته باشید.
وی ادامه داد: بعد از حدود ۲۰سال فعالیت سازمان، باید بازبینی در فعالیتها و مأموریتهای سازمان داشته باشیم و عقبه کار را در ۲۰سال مرور کنیم تا نگاه جدیدی با توجه به تغییرات ذائقه و فناوریهای نو پیدا کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش گفت: اکنون آموزشوپرورش از نگاه سنتی حاکم در برنامهها رنج میبرد و باید تغییرات جدی در این حوزه شکل گیرد. فعالیتهای تشکیلاتی، گروهی و اردویی نقش بسیار مهمی در تربیت دانشآموزان و انتقال آداب، ارزشها و هنجارهای جامعه دارد و باید با ذائقه دانشآموزان بروز شود، بنابراین انتظار داریم فعالیتهای سازمان را از صفرتا صد بازبینی کنیم.
کاظمی گفت: برخی فعالیتها در سازمان دانشآموزی باید تعطیل، برخی تعدیل، برخی تبدیل و برخی تأسیس شود. حضور دانشآموزان نسل چهارم در مجامع فرصتی است که برنامهها را منطبق با شرایط کنیم.
رئیس سازمان دانشآموزی افزود: امروزه مهارتهای دانشآموزان در زمینهٔ ارتباطی مهم است و باید اولویت سازمان باشد. دانشآموزان بهشدت در معرض آسیبهای اجتماعی قرار دارند. آیا ساختار تعریفشده از ۲۰سال قبل اکنون پاسخگوی نیاز دانشآموزان است؟.
کاظمی ادامه داد: باید از گنجینه ارزشمند فکری سازمان که نمایندگان جمعیت حداقل یکمیلیون و ۵۰۰هزار نفر هستند حداکثر استفاده را داشته باشیم.
وی در ادامه به فعالیتهای مثبت این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان دانشآموزی از سال گذشته وارد فعالیتهای جدید اقتصادی شده است و بهعنوان یکنهاد عمومی غیردولتی با پیگیری و تلاشهای قائممقام سازمان وارد این موضوعات شدیم که با مدیریت، این برنامهها میتواند یک منبع درامد برای فعالیتهای سازمان باشد.
رئیس سازمان دانشآموزی گفت: بزرگترین چالش و آسیب سازمان دانشآموزی این است که فعالیتهای سازمان در کف مدرسه ساری و جاری نیست. باید یک شبکه متصل و فعال داشته باشیم تا این فعالیتها در کف مدرسه با اثربخشی زیاد ظهور و بروز داشته باشد. البته باید گفت فعالیتها و برنامههای سازمان در سطح مناطق خوب پیش رفته است.
انتهای پیام/