جیسون رضاییان پیام دهکردی این روز‌ها یکی از پرکارترین دوران حرفه‌ای خود را سپری می‌کند؛ از بازی در سریال جنجالی گاندو در شبکه سه تا نقش‌آفرینی در نمایش جنایات مکافات در تالار وحدت از جمله فعالیت‌های کنونی این بازیگر به شمار می‌آید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به این بهانه با بازیگر نقش جیسون رضاییان (مایکل هاشمیان) که از او با نام جاسوس یاد می‌شود، گفتگو کردیم. دهکردی در این گفتگو علاوه بر بیان چالش‌های بازی در یک سریال امنیتی، ورود سرمایه‌های مشکوک و سلبریتی‌ها به تئاتر را نیز ارزیابی کرده است.

احمقانه است، بگوییم آسیب‌های امروز جامعه تقصیر روحانی است

ساخت یک سریال امنیتی، به هر حال می‌تواند چالش‌ها و تبعات بسیاری را به همراه داشته باشد چراکه ممکن است، یک جناح از موضوع مطرح شده در آن خوشحال و جناح دیگر ناراحت شود و این امکان وجود دارد که طرفداران یک جناح خاص برای بازیگران آن سریال مشکلاتی را ایجاد کنند و حیات بازیگر در دنیای هنر با خطر جدی مواجه شود.


بیشتر بخوانید:روایت کمند امیرسلیمانی از «گاندو»/ هرجا که رفتم از این سریال صحبت می‌کردند/تمامی ماجراها کاملا واقعی بود


در مصاحبه‌هایی که تا به حال انجام داده‌ام نیز گفته‌ام که گاندو در مورد نقد جریان‌های آقازادگی است. در واقع ما در این مجموعه آقازادگی را تقبیح کردیم و فرقی نمی‌کند که این آقازاده مربوط به جناح خاصی باشد. نگفته‌ایم، آقازادگی مسئولان دولت؛ منظور ما همه آقازاده‌ها هستند. احمقانه است که فکر کنیم مشکلات، معضلات و آسیب‌های امروز جامعه ما متوجه دولت آقای روحانی است. این نهایت بلاهت و حماقت کسی را می‌رساند که به چنین تحلیل سخیفی برسد. همه ما در یک گناه دسته جمعی سهیم هستیم.

به طور ویژه نوک پیکان این حمله به سمت مدیران و سیاست‌گذاران کلان فرهنگی کشورمان است که در همه این سال‌ها به رغم همه کار‌های خوبی هم که در حوزه فرهنگ انجام داده‌اند، اقداماتشان کافی نبوده است.

فرهنگ مثل اقتصاد نیست که وقتی شما پول نداشته باشید؛ بتوانید از برادرتان قرض کنید تا مشکل حل شود. فرهنگ را نمی‌توان قرض گرفت. وقتی دچار نقص و آلوده شد، سالیانه سال طول خواهد کشید تا دوباره بتواند پانسمان شود و قد بکشد. برای ویرانی یک فرهنگ هشت تا ۱۰ سال کافی است و این اتفاق در همین سال‌های اخیر بار‌ها و بار‌ها به انواع مختلفی افتاده است.


بیشتر بخوانید:جیغ‌هایی که «گاندو» درآورد / از تهدید بازیگران سریال تا شکاری بزرگ‌تر از شکار تریتون!


اگر امروز نوک پیکان ما به سمت نسل جدید بوده که چرا واژه‌های فارسی در حال از بین رفتن است؛ این محصول عملکرد خودمان است. ما اشتباه کردیم و باید این موضوع را قبول کنیم؛ بنابراین برای شخص من وقتی جیسون رضاییان را بازی کردم، فکرم این نبود که جیسون رضاییان را بازی کنم، در واقع فکر کردم نقش همه مدیران بی‌کفایت دزدی را بازی می‌کنم که با پول‌های بیت‌المال این مملکت را به توبره کشیده و بردند یا هنوز در همین مملکت با ظاهر آراسته، غلط انداز و به ظاهر موجه  در مسند قدرت هستند.

در همه سال‌های کاری‌ام، بسیار شفاف و روشن دیدگاه خود را بیان کرده و گفته‌ام که متعلق به جناح چپ، راست نیستم؛ من متعلق به این خاک و مردم این سرزمین هستم؛ بنابراین اگر کسی یا کسانی بخواهند استنباط کنند که پیام دهکردی در حال کار کردن با فلان جناح است، باید به عقل این دوستان شک کرد چراکه هنوز زنده‌ام و سخنگوی خودم هستم و آشکار می‌گویم که داستان این است.


بیشتر بخوانید:همکاران جیسون رضاییان در دنیای هالیوود را بشناسید


صفر تا صد پرونده گاندو دست سپاه بوده و مستندات آن هم وجود دارد؛ اینکه می‌گویند این اطلاعات چرا دست دولت نبوده را من نباید پاسخ دهم؛ باید مسئولین خود این سریال و کسانی که صلاحیت دارند درباره این موضوع صحبت کنند. من بازیگر این کارم و به عنوان بازیگر سعی کردم، وظیفه‌ام را درست انجام دهم.

تهدید‌های سیاسی در مورد تهدید‌های زندگی ما هیچ است

قاعدتا پرورش نقش در آثار نمایشی، بیشتر توسط نویسنده و کارگردان انجام می‌شود. ولی شما در سریال گاندو نقش شخصیتی را بازی کردید که اکنون در قید حیات بوده و از او به عنوان جاسوس یاد می‌شود. پیشنهاد این نقش به هر بازیگری، در همان ابتدای کار، نگرانی‌هایی را به همراه دارد. اینکه شاید بازی در این نقش، در روند کاری بازیگر تاثیر منفی بگذارد و سبب ایجاد خللی در زندگی شخصی‌اش شود. نگرانی برای قبول نقش جیسون رضاییان نداشتید؟

به هر حال ما بازیگریم و باید کارمان را انجام دهیم. به عنوان مثال اگر یک دزد را برای درمان پیش یک جراح مغز و اعصاب ببرند، نمی‌تواند بگوید که من این فرد را جراحی نمی‌کنم و بروید یکسری انسان مومن، انقلابی و پاک برایم بیاورید. به طور کل این توقع که بازیگر یک مصلح اجتماعی است که رسالتی بر دوش دارد تا جامعه را مسیح‌وار به سمت رستگاری ببرد، تلقی پرخطایی است که اکنون در جامعه ما زیاد شده است.

بازیگر، تنها یک بازیگری است که می‌تواند مولف هم باشد. به نوعی مولف اول و دوم؛ نویسنده و کارگردان هستند؛ ولی بازیگر هم می‌تواند مولف سوم باشد و خوانش خودش را به نقش اضافه کند. موضوعی که درباره سریال گاندو مطرح است؛ صحبت‌هایی است که برخی بازیگران این سریال مبنی بر بدرفتاری مردم با خودشان مطرح کرده‌اند. نباید به این موضوعات توجه کرد و آن‌ها را جدی گرفت. من فکر می‌کنم که ما باید کار بازیگری‌مان را خیلی استاندارد انجام دهیم؛ مابقی موضوعات ارتباطی به ما پیدا نمی‌کند.


بیشتر بخوانید:پشت صحنه گاندو کلی گریه کردم/ طرف نیامده می‌خواهد با اختلاس ویلا و ماشین بخرد!


در مورد شخصیت جیسون رضاییان که در این فیلم بازی کرده‌ام؛ باید بگویم که این شخصیت یکی از مهمترین شخصیت‌های معاصر ایران و دنیا است. به هر حال اثرگذاری‌های بی‌مانندی را گذاشته و اتفاقا خیلی با استقبال این نقش را پذیرفتم و بابت آن؛ افزایش وزن و همه کار‌هایی که فکر می‌کردم را انجام دادم تا اینکه اتفاقا بتوانیم این نقش را به بهترین شکل ممکن اجرا کنم. هراسی هم برای این موضوع وجود ندارد. تهدید یا مواردی از این دست، خیلی چیز عجیبی نیست. ما در عهد حاضر در حال زندگی کردن با تهدید‌های بزرگتر از این هستیم. به طور عام عرض می‌کنم؛ این تهدید‌های سیاسی که انجام می‌شود، در مقابل تهدید‌های زندگی ما مواردی پیش پا افتاده است.‌

خاوری شاخ و دم نداشت، اما دزد بود

جیسون رضاییان در سریال گاندو به عنوان یک جاسوس معرفی می‌شود، اما نه تنها بسیاری از بینندگان سریال از این آدم متنفر نبودند؛ بلکه شاید گاهی دلشان نیز برای جیسون (مایکل هاشمیان) می‌سوخت . چه میزان از این موضوع آ‌گاهانه بوده و برای آن تلاش شده است؟

اساسا در عالم، آدم تک بعدی نداریم و همه خاکستری هستند. خود جیسون رضاییان هم حتما عاشق و فارغ شده است؛ حتما ترس، خشم، محبت، گذشت و همه این احوال را در زندگی تجربه کرده است؛ بنابراین در بازی این شخصیت نیز این موارد وجود داشته است.


بیشتر بخوانید:واکنش تهیه‌کننده گاندو به حواشی کتاب «گلستان» در دست مأمور آمریکایی و جنجال یک کلاه‌گیس + عکس


زیبایی ماجرا جایی است که می‌بینیم؛ آدمی که تا این اندازه به این آب و خاک خیانت کرده، چقدر عادی است. این همه مدیر که خاوری هم یکی از آن‌ها بوده، به همین منوال است. اگر چهره خاوری را ببینید؛ متوجه خواهید شد که نه شاخ و نه دم دارد، اتفاقا ظاهر سمپاتیک و با صلاحیتی داشته و ممکن است که ما او را دوست داشته باشیم، ولی دزد است. اتفاقی که باید توسط هنرمند بیفتد؛ این بوده که شخصیت را به‌گونه‌ای روایت کند که بعد‌های مختلف آن دیده شود.


بیشتر بخوانید:همه‌چیز درباره فرشته نجات گاندو‌های ایران


منبع:ایلنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
عالی و بی نظیر بود به همه عوامل فیلم خسته نباشید و خدا قوت می گویم و امیدوارم موفق و موید باشند و درجهت حفظ ارزشهای دینی و ملی و ریشه کنی عوامل مشکل ساز و فتنه گر و نفوذی ها فیلم های آگاهی بخش بسازند و به فرمایش امام راحل (ره) سینما و تلویزیون را مرکزی چون دانشگاه و محل آگاهی بخشی و رشد جامعه کنند. واز هنر پیشه های عزیز تقاضا دارم حالا که در جایگاه فرهنگی جامعه قرار گرفتند در حد یک فرهنگی رفتار کنند . و از رفتارهایی که شخصیت آنها را زیر سوال می برد و از ارزش می اندازد جدا بپرهیزند . وبا رفتارهای درست و عاقلانه ومنطقی در همه شرایط الگوی مناسبی برای جوانان و مردم جامعه باشند و باقی بمانند. خداوند متعال توفیق تان دهد.
Iran (Islamic Republic of)
هانيه
۱۴:۳۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
يه سريال عالی گاندو
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۲۲:۱۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
آفرین بر شما بزرگواران که نقش بزرگ در روشن کردن خیانت بعضی آقازاده ها داشتید واقعا خاینین ملت را برای مردم روشن نمودید
امید وارم که گاندو۲و ۳ و۴ هم ادامه پیدا کند
تا مردم فریب غرب زده ها را نخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۳ تير ۱۳۹۸
نقش آفرینی ومصاحبه ات عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۳ تير ۱۳۹۸
ما مردم عادی در گناه کسی شریک نیستیم البته اگر رای دادن منظور ایشان باشد بله از ان جهت شریکیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۸
این جهان بینی و تفکر سیاسی است که کار رو خراب. یا روبراه میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۱۴:۱۷ ۲۳ تير ۱۳۹۸
عالی‌نقش‌افریدید‌‌سریال‌خوبی‌هم‌بود‌ولی‌بگذارد‌خودمان‌مقصر‌را‌تشخیص‌بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۳ تير ۱۳۹۸
خيلي خوشم اومد ازت مايکل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۳ تير ۱۳۹۸
بیبین من یک بینالمللی ام همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۳ تير ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۳ تير ۱۳۹۸
آقای دهکردی قطعا مقصر آقای روحانی و امثال شما طرفداران این مرد هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۳ تير ۱۳۹۸
دقیقا همینطوری هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۳ تير ۱۳۹۸
وقتی نمی ذاره خواهرزاده اش مثل بقیه محاکمه بشه،مقصرنیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۳ تير ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۳۵ ۲۳ تير ۱۳۹۸
همه تقصیر رو موافقم با آقای روحانی نیست اما 80درصد با ایشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۳ تير ۱۳۹۸
قسمت هایی از سریال را که می دیدم واقعا مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل از نهادم بلند می شد مخصوصا اون قسمت که مربوط به شهید تهرانی مقدم بود...
باید با خائنین محکم برخورد کرد تا بقیه ضعیف النفس ها طمع خیانت از دلشون بره...
Iran (Islamic Republic of)
آقا مجتبی
۱۰:۵۰ ۲۳ تير ۱۳۹۸
آره عزیز آنها که ندانسته ویا دانسته و بااهداف نادرست رای میدن.آنها که به راحتی خام میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۳ تير ۱۳۹۸
یادتون همین اقا قسم جلاله خورد گفت میتواند مشکلات را حل کند پس چی شد
Iran (Islamic Republic of)
حسن اسدی دلیوند
۱۰:۲۳ ۲۳ تير ۱۳۹۸
با سلام
با تشکر از آقای دهکردی که نظراتشون رو صادقانه بیان کردند
هرچند در همه موارد با ایشان همنظر نیستم ولی وجود بازیگزان با اندیشه و صادق در سینما و تلویزیون ما قطعا به نفع همه جامعه هست و می تواند بمنتج به تولید فیلم و سریال و جریان های فکری مفید برای جامعه همچون "گاندو" شود
Canada
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۳ تير ۱۳۹۸
گاندو بهترين فيلم دنيا
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۱۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
بهتره شما به بازیت برسی پسر خوب/ فکر نکنم یک هزارم کشور هم با نظر شما موافق باشن
Canada
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۳ تير ۱۳۹۸
خيلي نقش جيسون خوب بازي کردي
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۱۰:۰۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
کارتون عالی بود آقای دهکردی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
راد
۰۹:۴۶ ۲۳ تير ۱۳۹۸
آقای بازیگر عزیز شما بازی تان رو بکنید بهتره نه اینکه بفرمایید روحانی تقصیری ندارد.آقای روحانی اگر درست اقتصاد کشور را مدیریت میکرد ، امروز این وضع را نداشتیم .الان که دلار رو به کاهش هست ، به چه بهانه ای اجناس گران و گرانتر میشوند .همش برمیگردم به مدیریت غلط .دولت باید راه بردش را به محض ورود ترامپ به کاخ سفید تغییر میداد و نصبت به تهیه کالاها و مواد اولیه استراتژیک ، اقدام میکرد یعنی ذخیره سازی برای نیاز 2 سال کشور .تا در موقع بحران همه چیز به بهانه افزایش قیمت ارز ، چند برابر نمیشد و کارخانه ها بخاطر مواد اولیه تعطیل نمیشد، و خیلی مسایل دیگه .دولت آنهمه ارز کشور را بدون حساب و کتاب به یه عده ای داد ولی نیاز اصلی مردم را تامین نکرد و مشکلات روی مشکلات انباشته کرد.امروز وقتی من از دستم کاری برنمیاد، میرم با اهل فن مشورت میکنم و نظرات چندتا کارشناس رو میپرسم .و قطعا جوابی پیدا خواهم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۳ تير ۱۳۹۸
گاندو عالي بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۳ تير ۱۳۹۸
ایشان فقط وفقط بازیگر هستن!کارشناس اجتماعی و سیاسی که نیستن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۳ تير ۱۳۹۸
عجب آدم فهمیده و تو پری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۳ تير ۱۳۹۸
آقای دهکردی چطور از لفظ احمقانه استفاده می کنین!!!آقاى روحانى رئيس قوه مجريه(دستگاه اجرایی) هستن.
وزیر و مدیران اجرای (استاندار، فرماندارو..) با تفکرات ایشون و اطرافیانشون انتخاب میشن، این در زمینه داخلی، و در سیاست خارجی ۶ ساله که اقتصاد کشور رو معطل برجام(اعتماد به غرب) گذاشتن به جای تکیه بر توان داخل و ارتباط با کشورهای همسایه و الان هم نمی خوان قبول کنن که شکست خوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۳ تير ۱۳۹۸
موافقم
-
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
روحانی همچین بی تفصیر هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۸:۴۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
از پیام دهکردی و بازیگران گاندو میخوایم که سلبریتی مردمی بودن رو الگو بشید..مثل این روزها که صحبت های شما خیلی عالی و مردمی یه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۳ تير ۱۳۹۸
نقشتو عالي بازي کردي واقعا دوست داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۳ تير ۱۳۹۸
بفرمایید دوست دارم نه داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۸
دوست داشتم درسته یعنی اون موقع که پخش میشد.دوست دارم یعنی الان دوست دارم الان که دیگه سریال تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۳ تير ۱۳۹۸
پاسخ درستی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۸
وقتی داد آقا زاده ها در میاد بدونید کارتون درست بوده.
موفق باشید آقای دهکردی
کارتون حرف نداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۳ تير ۱۳۹۸
اين دولت بايد بيشتر به فکر مردم باشد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۳۹ ۲۳ تير ۱۳۹۸
بالاخره اقا زادگی و رانت خواری در تمام دوره ها بوده ولی وقتی نگاه میکنیم و میبینیم در این دولت همه چیز به حال خودش رها شده نمیشه به این موضوع بی تفاوت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۳ تير ۱۳۹۸
اگر تقصیر روحانی نیست پس تقصیر کیه آقای دهکردی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۳ تير ۱۳۹۸
آقای دهکردی راست میگه تقصیر روحانی نیست، تقصیر عزیزانیه که به ایشون رآی دادن، تقصیر بزرگوارانیه که لیستی رای میدن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۳ تير ۱۳۹۸
تقصیر اونایی که بهش رای دادن این بنده خدا روحانی بی تقصیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۲۳ تير ۱۳۹۸
فوق العاده زیبا این نقش بازی شده بود..
ممنون آقای دهکردی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۱۱ ۲۳ تير ۱۳۹۸
بله گناه دسته جمعی ما رای به کسانی بود که دغدغه ای برای اصلاح وضعیت اسف بار نظام آموزشی عریض و طویل ندارند.
Canada
ناشناس
۰۶:۰۵ ۲۳ تير ۱۳۹۸
من فیلم را اینور اب .در یوتیوب دیدم .اموزنده مخصوصا برای جوانان بود .وقتی به قسمت 30 رسیدم .کانال فتنه .اتش بیار معرکه .استعمار بی بی سی .مصاحبه با جاسوس نمک نشناس و خبیث و پست فطرت و نون را به نرخ روز خورده را حیسون رضاییان را گذاشته تا هر چه گاندو بافته بود. بر باد دهد .و بگه اصل داستان اینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۲۳ تير ۱۳۹۸
بازيگرا نبايد تو زمينه اي که تخصص ندارن نظر بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۳ تير ۱۳۹۸
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۲۴ تير ۱۳۹۸
وقتی فیلم سیاسی بازی می کنه یعنی می دونه
چی میگه
Iran (Islamic Republic of)
تقی پور
۰۳:۴۹ ۲۳ تير ۱۳۹۸
دریک کلیپ که اجرای مراسم تعزیه ایام عزای حضرت سیدالشهدا ع بود دیدم درحین اجرای مراسم تعزیه ، ناگهان شخصی وارد صحنه ی اجرا شده و به سمت کسی که درنقش شمر لع ایفای نقش میکردحمله ورشدواورامورد ضرب وشتم قرارداد.که البته او ازروی تعصب واحساس نفرتی که از دشمنان امام حسین ع داشت اینگونه عمل نمود.ولی شخص یااشخاصی که هنرپیشه ای را که دریک فیلم نقش خاصی را ایفانموده ، " تهدید " میکند دلیلی جز حماقت ندارد. ولی تهدید بازیگر نقشهایی مانند مایکل و محمد درسریال ( گاندو) هیچ دلیلی غیراز هم سویی بادشمنان این آب وخاک ندارد.ای افراد همان مایکل هایی هستند که هنوز شناخته نشده اند.ولی به لطف خدا هیچ غلطی نمیتوانند بکنند. درود بر غیورمردان اطلاعات سپاه و نیز درود بر بازیگران سریال گاندو خصوصا جناب پیام دهکردی عزیزودوست داشتنی. پاینده باد ایران وایرانی باغیرت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۳ تير ۱۳۹۸
کم شدن انرژی هسته ای تقصیر دولتيست.که به آمریکا اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۳ تير ۱۳۹۸
احسنت هرگزنبايد مذاکره ميکرديم
Iran (Islamic Republic of)
اهل تبریز
۰۱:۱۷ ۲۳ تير ۱۳۹۸
آقا پیام سلام . ممنونم داداش من . انصافا شما آن نقش را واقعا نقاشی کردید . ما آن جاسوس مزدور را با نقش شما بیشتر شناختیم . ممنونم از آقای افشار .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۱۵ ۲۳ تير ۱۳۹۸
آقای دهکردی امیدوارم همیشه سالم وموفق باشین و دچار خود فراموشی بعضی سلبریتیها نشین. خداوند مهربان پشت وپناهت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۰۰:۴۲ ۲۳ تير ۱۳۹۸
مقصر این وضعیت دولت نیست؟پس حتماً ملت مقصره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۳ تير ۱۳۹۸
مردم ساده لوح که از جنگ می ترسند.
آخرین اخبار