مردم کهگیلویه و بویراحمد پس از هرمزگان و بوشهر رتبه سوم بالاترین مقدار استفاده از تلفن همراه در کشور را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آخرین آمار شرکت ارتباطات سیار، ساکنان این استان پس از هرمزگان و بوشهر رتبه سوم بالاترین میزان استفاده از تلفن همراه در کشور را دارا هستند.

جواد غلام پوربا اشاره به اینکه این آمار براساس (شاخص ARPU) سرانه درآمدی هر مشترک تلفن همراه محاسبه شده است گفت:متوسط استفاده مردم از تلفن همراه ۲۲۰ هزار ریال در ماه است و کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد.

 وی افزود: هزینه مکالمه گوشی همراه ۴۹۰ ریال و تلفن ثابت ۳۳ ریال در هر دقیقه است.

غلام پور ادامه داد: تا پایان اسفند ماه ۹۷ تمام شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش اینترنت تِری (۳) جی و فُر (۴) جی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پوشش جاده‌ای تلفن همراه در جاده‌های ارتباطی استان در ۱۸ ماه منتهی به اسفند ۹۷ از ۹۵۲ کیلومتر به ۹۹۹ کیلومتر افزایش یافت.

غلام پور گفت: تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد ۹۸ روستا از اینترنت تری جی و ۳۸ روستا از شبکه فُر جی همراه اول برخوردار هستند.

انتهای پیام/غ

افزایش پوشش جاده ای تلفن همراه در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.