رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون و بااشراف اطلاعاتی ۴۷تن انواع موادمخدر در سطح استان کشف و ضبط شد.

 سرهنگ نصیری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان وبلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: از ابتدای سال بااشراف اطلاعاتی با برنامه ریزی مدون ۴۷تن موادمخدر در سطح استان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸درصد افزایش کشفیات رو داشتیم.

وی افزود: پلیس مبارزه با موادمخدر تاکنون توانسته ۳۲باند مسلحانه مواد مخدر که قصد ورود به داخل کشور را داشتند انهدام و متلاشی کنند که در این رابطه ۳نفر از سرشاخه‌های اصلی این باند‌ها دستگیر شدند که از این‌ها ۴۴قبضه سلاح ۲۷۷ دستگاه خودرو توقیف شد.


وی با تاکید بر فعالیت گسترده باند‌های قاچاق و استفاده از تجهیزات روز برای انجام این کار گفت: تا کنون بیش از ۲ هزار عملیات توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای ضربه زدن به قاچاقچیان انجام شده که ۷ هزار نفر در رابطه با جرائم مواد مخدر دستگیر که از این تعداد ۸۸۰ نفر خرده فروش مواد مخدر بوده اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷ هزار انواع قرص روان‌گردان در سطح استان جمع آوری شده است.

وی گفت:تاکنون ۸۹۵ مرحله طرح مقابله‌ای با محوریت تشدید و برخورد با معتادان متجاهر برگزار شده همچنین ۱۵ باب منزل در مناطق آلوده زاهدان که اقدام به تهیه و فروش مواد مخدر می‌کردند نیز پلمپ شده است.

نصیری با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی پلیس در راستای مقابله با مواد مخدر نیز گفت: ۹۵ برنامه آموزشی در قالب اعزام کارشناسان به یگان‌های انتظامی و برگزاری دوره برای بیش از ۱۵ هزار نفر آموزش چهره به چهره و ۲۶۶ مورد مشاوره گروهی و فردی از عمده برنامه‌های پلیس در این راستا بوده است.

وی با تاکید بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: کار پلیس مبارزه و دستگیری عوامل تهیه، تولید و توزیع مواد مخدر است که بعد از دستگیری تحویل مقامات قضایی می‌گردند در این راستا باید مجازات‌های شدیدتری برای این گونه افراد در نظر گرفته شود تا هزینه این اقدام بالا رود.

انتهای پیام/گ

کشف مواد مخدر در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: کشف ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار