اولین کاروان زائران حج تمتع خراسان جنوبی، ساعت ۰۵:۳۵ سه شنبه ۲۵ تیر از فرودگاه بین المللی بیرجند راهی سرزمین وحی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سلامی ، مدیر کل فرودگاه‌های استان گفت: اعزام زائران خراسان جنوبی به بامداد ۲۵ تیر، آغاز عملیات اعزام حجاج ازفرودگاه بیرجندسرزمین وحی از طریق فرودگاه بیرجند تا ۲۹ تیر ادامه دارد.

وی افزود: در این پنج روز، ۲ هزار و ۴۹۶ زائر در قالب ۱۷ کاروان با انجام ۱۰ پرواز هواپیما‌های ایرباس ۳۰۰ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انجام مناسک حج به عربستان منتقل خواهند شد که تمام زائران مدینه قبل هستند.

سلامی گفت: علاوه بر زائران استان خراسان جنوبی، یک کاروان از استان خراسان رضوی نیز از فرودگاه بیرجند به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان با بیان اینکه در این مدت فرودگاه بیرجند به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به زائرین و مسافرین خواهد بود افزود: برای برگزاری این رویداد مهم سیاسی و عبادی همه عوامل این فرودگاه آماده اند.

سلامی افزود: درهمین راستا بررسی دستگاه‌های کمک ناوبری، سیستم‌های بازرسی، تجهیزات فنی و تاسیسات انجام شده است و تمام واحد‌ها و ادارات مرتبط با عملیات حج از جمله مدیریت ترمینال، اداره فنی مهندسی و تاسیسات، مراقبت پرواز، ایمنی و آتش نشانی، الکترونیک و مخابرات هواپیمایی و ... برای ارایه خدمت رسانی به پرواز‌های زایران بیت الله الحرام آمادگی دارند.

وی با بیان اینکه سالن چند منظوره فرودگاه بیرجند برای دریافت بارغیرهمراه زائران آماده شده است گفت: با آغاز عملیات دریافت بارغیرهمراه حجاج توسط اداره کل پست و تحویل آن به فرودگاه، پس از انجام امور بازرسی توسط عوامل پلیس و گمرک به شرکت هواپیمایی ایران ایر تحویل خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اعزام اولین کاروان زائران حج تمتع خراسان جنوبی

برچسب ها: فرودگاه ، حج تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار