رئیس بهزیستی دزفول از ارائه خدمات متناسب با نیاز معلولان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون عبدی، رئیس بهزیستی دزفول گفت:  حدود ۶ هزار پرونده در ارتباط با توانبخشی افراد معلول در اداره بهزیستی وجود دارد که از این تعداد بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای معلول از این اداره مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: این افراد عمدتاً دارای معلولیت‌های ذهنی، قطع نخاع، فلج اطفال، نابینایی و ناشنوایی هستند و بقیه افراد دارای معلولیت‌های خفیف هستند تهیه ویلچر، واکر، عصا، پوشینه و ارائه دفترچه خدمات درمانی به معلولانی که تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نیستند ازجمله خدمات جانبی است که دریافت می‌کنند.

عبدی تصریح کرد: در حوزه توانبخشی و اجتماعی، شهریه ۱۳۰ دانشجو در سطح شهرستان توسط اداره بهزیستی پرداخت می‌شود، و بر اساس قرارداد‌های منعقد شده با هلال احمر بخشی از هزینه دریافت پروتز و کفش‌های طبی مختص معلولان نیز توسط اداره بهزیستی تأمین و پرداخت می‌شود.

رئیس بهزیستی دزفول ادامه داد: یک تیم مجرب توسط بخش خصوصی در شهرستان وجود دارد که با نظارت و هماهنگی اداره بهزیستی به شکل‌های مختلف از جمله حضور در در منازل اقدام به شناسایی خانوار‌های دارای سرپرست یا عضو معلول می‌کنند که پس از شناسایی و معرفی به اداره، برای آن‌ها تشکیل پرونده می‌شود تا از خدمات بهزیستی بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول بیان داشت: بر اساس این قانون تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظف شدند تا برای معلولان زیرساخت‌های رفاهی همچون مناسب سازی فضای شهری از جمله معابر، پارک‌ها و ادارات را آماده و تأمین کنند که با همکاری ادارات مختلف برخی پارک‌ها و معابر شهری برای تردد افراد معلول مناسب سازی شده‌اند، اما همچنان باید این رویه ادامه داشته باشد چرا که معلولان باید همچون سایر افراد از امکانات رفاهی برخوردار باشند.

تهیه زمین برای خانوارهای دارای۲ معلول

وی گفت: خانوار‌های روستایی دارای ۲ معلول که فاقد مسکن هستند در صورت برخورداری از زمین می‌توانند به اداره بهزیستی مراجعه کنند تا با همکاری بنیاد مسکن ساخت و ساز مسکن این خانوار‌ها انجام شود ضمن اینکه در برخی مناطق روستایی اقداماتی در حال انجام است و در حال پیگیری هستیم تا مکانی را برای ساخت مسکن برای خانوار‌های شهری دارای ۲ عضو معلول یا بیشتر نیز تعیین کنیم تا این خانوار‌ها نیز بتوانند صاحب مسکن شوند.

عبدی اظهار داشت: ارزاق معلولان به صورت سبد کالا و بر روی حقوق به آن‌ها ارائه می‌شود، اما در برخی موارد مشارکتی همچون تحویل مقادیری مواد غذایی توسط خیران، مددکاران اداره متناسب با بضاعت معلولان دارای پرونده این ارزاق را بین آن‌ها توزیع می‌کنند؛ بنابراین هیچ گونه قصد و غرضی در این امر وجود نداشته و کاملاً برنامه ریزی شده و اصولی انجام می‌شود.

رئیس بهزیستی دزفول افزود: بالغ بر ۱۳۰ مرکز غیردولتی با برخورداری از ۷۰۰ نیرو با اداره بهزیستی همکاری دارند، اما در بخش دولتی با وجود این گستردگی وظایف صرفاً ۶۰ نیرو فعالیت دارند که با تمام توان به انجام خدمات حتی بیشتر از حوزه وظایف خود می‌پردازند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بهزیستی ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.