مدیرنمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت:۱۵ زندانی جرائم غیر عمد این استان به مناسبت میلاد امام رضا (ع) به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سیدعبدالحسین سجادی مدیرنمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان   اظهار داشت: بدهی این افراد بیش از ۴۰ میلیارد ریال بود که شاکیان بیش از ۳۰ میلیارد ریال آن را بخشیدند و مبلغی در حدود ۷۷۳ میلیون تومان آن از طریق ستاد دیه، منابع استانی و همچنین پرداخت تسهیلات بانکی موجبات آزادی آنان فراهم شد.

وی گفت: نقدینگی محکوم و اعسار این ۱۵ نفرزندانی غیرعمد ۵۱ میلیون و تسهیلات به منظور اخذ وام برای مددجویان ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان افزود: ۷۵ زندانی جرائم غیرعمد این استان همچنان چشم انتظار کمک خیران و نیکوکاران برای آزادی از زندان هستند.

وی بیان کرد: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۴۲ جشن گلریزان در سیستان و بلوچستان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲۲ جشن برپا شده بود، ۴۸ درصد رشد داشته است.

سجادی ادامه داد: همچنین جشن گلریزان امسال شهرستان زهک در حوزه سیستان نخستین همایش در سطح کشور اعلام شد.

وی گفت: همچنین همایش‌های گلریزان شهرداری زاهدان و منطقه آزاد چابهار با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک برگزار خواهند شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان افزود: مبلغ کل تعهد خیران استان تاکنون حدود پنج میلیارد تومان است که قطعاً با برگزاری این ۲ همایش به مبلغ نقد و تعهدکل اضافه خواهد شد.

وی همچنین به آمار کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت: میزان مبلغ تعهد کلی خیران در حوزه سیستان ۲۵ درصد، در حوزه بلوچستان ۶۴ درصد، در جشن گلریزان زاهدان ۲۳ درصد و میزان مبلغ تعهد کلی خیران در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

سجادی به آمار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سیستان و بلوچستان در هفت سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۰ آمار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان ۱۰۹ نفر بوده که این رقم در سال ۹۷ به تعداد ۱۴۱ نفر افزایش یافته و طبق مقایسه آماری ۲۳ درصد رشد داشته که متناسب با برنامه ۵ ساله ستاد دیه کشور است.

وی افزود: تعداد زندانیان جرائم غیرعمد حاضر به خواب در زندان‌های سراسر استان نیز ۷۵ نفر است که هشت نفر به جرم تصادف و قتل شبه عمد، ۴۳ نفر به جرم مهریه و نفقه و ۲۴ نفر به جرم محکومیت مالی تحمل حبس می‌کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۲۵ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد استان از قبیل تصادفات منجر به فوت و ایراد صدمه بدنی، محکومین مالی و عدم پرداخت مهریه و نفقه از ابتدای امسال تا کنون از زندان‌های استان آزاد شدند که همگی مرد بوده اند.

وی نوع محکومیت این ۲۵ نفر را به تفکیک جرائم مددجویان دیه یک نفر، بدهکاران مالی هشت نفر و محکومین مهریه و نفقه ۱۶ نفر اعلام کرد.

سجادی اظهار داشت: مردم می‌توانند با واریز کمک‌های خود به شماره حساب‌های ۳۲۳۲۳۳۳۳۱۳ نزد بانک ملت، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت، شماره حساب ۲۵۱۷۳۴۶۲۹۵ بانک تجارت و شماره کارت بانک رفاه کارگران ۳۱۲۳۵۵۵۴ به نام ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان در کار خداپسندانه آزادی زندانیان جرائم غیر مشارکت کنند.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان‌های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.

انتهای پیام/ع

آزادی ۱۵ زندانی جرائم غیر عمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار