معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: وظیفه خطیر فرمانداران در شرایط کنونی کشور، شناخت ترفند‌های دشمنان و همراهی با مردم برای رفع مشکلات بویژه اقتصادی آن هاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در آئین تکریم و معارفه فرماندار سابق و جدید شهرستان رودبار جنوب با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) درباره تلاش برای برطرف کردن اندوه و مشکلات مؤمنان گفت: میز و مسئولیت و تمامی پست‌ها اعتباری و موقتی هستند و آنچه از هر مدیری به یادگار می‌ماند؛ کار‌ها و قدم‌ها او برای رفع مشکلات مردم است.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های جنوبی استان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خاص خودشان هستند و علیرغم همه زحمات صورت گرفته برای توسعه این مناطق، اقدامات زیادی باید برای پیشرفت آن‌ها صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به ضریب شاخص‌های امنیتی شهرستان رودبار جنوب اظهار داشت: باوجود اینکه آمار حکایت از جایگاه مناسب ضریب امنیتی منطقه به نسبت متوسط کشوری دارد، اما لازم است شاخص‌های امنیتی در منطقه افزایش یابد.

بصیری با ارائه آماری درباره شاخص‌های امنیتی شهرستان رودبار جنوب گفت: روند شاخص‌های امنیتی در سه ماهه اول سال ۹۸ به نسبت مدت مشابه سال ۹۷، رشد مثبتی را نشان می‌دهد و وضعیت در پنج شاخص امنیتی از ۹ شاخص مورد بررسی سبز است.

وی با اشاره به برخی از پتاسیل‌های شهرستان رودبار جنوب افزود: وجود ظرفیت‌های مختلف کشاورزی، فرصت‌های موجود برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرصت‌های صادراتی در بخش کشاورزی، مسطح و حاصلخیز بودن خاک منطقه، وجود آب‌های سطحی فصلی و بسیاری از ظرفیت‌های مختلف زمینه را برای توسعه به عنوان مهمترین مسأله شهرستان رودبار فراهم کرده است.

این مقام مسئول همچنین وظیفه مسئولین را تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها دانست و ابراز داشت: باوجود همه پتانسیل‌ها برای توسعه رودبار جنوب، تنگنا‌هایی مثل گستردگی و پراکندگی روستاها، وجود خشکسالی‌های پیاپی، عدم وجود سیلو و سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی و دوری از مرکز استان مسیر توسعه منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به چهار مسأله عمده شهرستان‌های جنوبی استان گفت: مسأله توسعه و عمران شهری و روستایی، مسائل و کمبود‌های زیرساختی، مسائل آموزشی و مسائل و مشکلات اسناد مالکیت شهری و روستایی مردم از جمله مهم‌ترین کمبود‌ها و مشکلات منطقه محروم جنوب استان است و خوشبختانه در دولت تدبیر و امید تلاش زیادی برای ارتقای شاخص‌های مختلف توسعه در منطقه انجام گرفته است.

حمزه با بیان راهکار‌های خود برای حل مشکلات حوزه انتخابیه پنج شهرستان جنوبی استان تصریح کرد: تلاش کردیم با تعامل با مدیران، رایزنی برای حضور و سفر مقامات عالی کشور و اعضای کابینه به منطقه، تغییر قوانین در مجلس به سود مناطق محروم کشور و استان بویژه قانون مالیات بر ارزش افزوده و کمک به انتصاب نیرو‌های بومی در ادارات کل استان؛ در زمینه بودجه و تخصیص اعتبار به جنوب استان گام‌های زیادی برداریم و امیدوارم مردم راضی باشند.

آئین تکریم و معارفه فرماندار سابق و جدید رودبار جنوب امروز یکشنبه ۲۳ تیرماه ۹۸ با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری، ائمه جمعه، فرمانداران پنج شهرستان جنوبی استان و جمعی از سران طوایف برگزار و ضمن تقدیر از زحمات ابوذر عطاپور، محمود قانعی فرد به عنوان فرماندار جدید رودبار جنوب منصوب شد.

انتهای پیام/ی

تودیع و معارفه فرماندار رودبار جنوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.