شرکت برق افغانستان (برشنا) اعلام کرد که این شرکت توانایی تامین برق مورد نیاز شهروندان کابل را در فصل گرما ندارد.

ابراز ناتوانی «برشنا» از تامین برق کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت برق افغانستان (برشنا) اعلام کرد که این شرکت توانایی تامین برق مورد نیاز شهروندان کابل را در فصل گرما ندارد.

در خبرنامه‌ این شرکت که امروز (یکشنبه ۲۳ سرطان/ تیر) منتشر شده آمده‌است که به دلیل گرمای هوا، مصرف برق در کابل بالا رفته و این شرکت توانایی تامین آن را ندارد که این امر سبب قطع برنامه‌ریزی‌شده برق می‌شود.

خبرنامه افزوده‌است: «کابل‌برشنا و مرکز توزیع و کنترل انرژی برق افغانستان، به‌هدف توزیع عادلانه برق و حفاظت از تاسیسات برق، ناگزیر پرچاوی‌های وقفه‌ای را از طرف صبح و شام در تمام ساحات تطبیق می‌نماید.»

بر اساس اطلاعیه شرکت برق افغانستان، هم‌اکنون کابل به ۴۳۰ مگاوات انرژی برق نیاز دارد اما انرژی موجود ۳۶۴ مگاوات در ساعت است که از این میان ۲۴۲ مگاوات برق وارداتی، ۱۰۰ مگاوات برق تولیدی بند نغلو و ۲۲ مگاوات برق از بند سروبی تامین می‌شود.

شرکت برق برشنا همچنین گفته است که دستگاه تولیدی ماهیپر که بیش از ۵۰ مگاوات برق تولید می‌کرد، به‌دلیل کم‌شدن آب دریای کابل هم‌اکنون هیچ تولیدی ندارد.

تامین انرژی برق شهر کابل در فصل زمستان نیز به‌دلیل کم‌آبی با مشکل روبرو می‌شود و شهروندان چندین‌ساعت در روز از داشتن برق محروم می‌شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.