معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۷۵ درصد گنجایش واحد‌های اقامتی رسمی در کلانشهر مشهد در دهه کرامت تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: از ۱۳ تیر و همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا پایان ۲۲ تیر به صورت میانگین ۷۵ درصد گنجایش واحد‌های اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر در مشهد با حضور مسافران و زائران تکمیل شده است.

وی افزود: میزان تکمیل ظرفیت در هتل‌ها ۷۳ درصد، هتل آپارتمان‌ها ۸۳ درصد و در مهمانپذیر‌ها ۶۹ درصد ثبت شده است و در مجموع ۶۰۷ هزار و ۳۰۰ نفر در این مراکز اقامت داشته اند؛ ۳۹ درصد ظرفیت این تعداد واحد اقامتی از سوی گردشگران خارجی تکمیل شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که شمار واحد‌های اقامتی رسمی فعال در مشهد بیش از یک هزار واحد است که حدود ۱۰۰ هزار نفر شب ظرفیت دارند.گفت:هم اکنون هزار و ۶۲۵ واحد اقامتی رسمی و دارای مجوز در خراسان رضوی فعالیت دارند که شامل ۲۳۲ هتل، یک متل، ۳۰۹ هتل آپارتمان، ۳۷۵ مهمانپذیر، ۶۵۰ خانه مسافر دارای مجوز و ۵۸ اقامتگاه بومگردی است.

۱۳ تا ۲۳ تیر از سالروز تولد کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) تا سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.
انتهای پیام//ز.ی
 

تکمیل ۷۵ درصدی گنجایش واحدهای اقامتی رسمی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.