۲ دستگاه خودرو آتش نشان جنگلی برای تامین و تجهیز ناوگان اطفای حریق به منابع طبیعی فارس اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: هزینه مورد نیاز برای خرید این خودرو‌ها ازمحل اعتبارات ملی و توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تامین شده است.

سرهنگ الوند اصل با اشاره به حفظ و حراست از عرصه‌های جنگلی به خصوص حوزه جنگل‌های زاگرس در استان فارس افزود: منابع جنگلی این حوزه به لحاظ گستردگی و تراکم پوشش گیاهی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و نیازمند احیا و مراقبت بیشتری است.

وی با توجه به بارش‌های مناسب امسال در فارس و افزایش بیش از حد پوشش گیاهی در استان اظهار داشت: وقوع زود هنگام آتش سوزی در اوایل فصل گرما در فارس ، موجب شده تا دو خودرو به استان فارس اختصاص یابد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، تعداد خودرو‌های آتش نشانی خریداری شده از سوی سازمان جنگل‌ها برای ادارات منابع طبیعی در سطح کشور را ۲۰ دستگاه اعلام و تصریح کرد: این خودرو‌ها با توجه به بحرانی بودن تعداد مناطق جنگلی و تنها در برخی استان‌ها از جمله فارس توزیع شده است.

خودرو آتش نشانی جنگلی آمیکو دارای دو مخزن اصلی آب به حجم ۸۰۰ و ۸۰ لیتری و یک مخزن فوم (کف) ۳۰ لیتری با سیستم موتور پمپ دیزلی بوده و قابلیت بگارگیری پمپ در آب و هوای سرد وپرکردن آب از طریق خطوط آب رسان را دارد.
انتهای پیام/م

تجهیز عرصه‌های منابع طبیعی فارس به دو دستگاه خودرو آتش نشانی جنگلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار