رئیس اداره بهزیستی قوچان گفت: در سال ۹۷، آمار طلاق ثبت شده در قوچان به ۴۷۰ عدد رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،براتعلی دیانت رئیس اداره بهزیستی قوچان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ معلول با خانواده‌های خود و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار نیز زیرپوشش بوده و خدمات مستمری، آموزشی، درمان و مسکن را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به این که ۲۳۰ میلیون ریال اعتبار برای زوجین تازه ازدواج کرده به‌منظور برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از طلاق جذب شده است، افزود: از مهرماه سال گذشته طرح مهرانه برای اولین بار در کشور به‌صورت پایلوت در قوچان اجرایی شده که این امر موجب شده ۳۵ درصد متقاضیان طلاق کاهش پیدا کند، اما هنوز تعداد طلاق را کاهش نداده است.

رئیس اداره بهزیستی قوچان گفت: در سال جاری آمار طلاق درمجموع شهر‌های این استان تغییر محسوسی نداشته و همچنان خراسان رضوی رتبه اول را در این زمینه دارد، اما قوچان نسبت به شهر‌های دیگر کاهش تعداد طلاق را داشته، به‌طوری که ۵۶۷ طلاق ثبت شده در سال ۹۶ به ۴۷۰ طلاق در سال گذشته رسید.

دیانت افزود: آمار طلاق در شهر‌های دیگر یا ثابت بوده یا افزایش پیداکرده، اما قوچان کاهش ۱۷ درصدی داشته و اختلاف موجود در آمار طلاق نیز برای این است که سازمان‌های مرتبط براساس سامانه‌ها و دستورالعمل‌های داخلی خود اقدام به تهیه این آمار می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی قوچان بابیان اینکه در قالب اشتغال‌زایی مددجویان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای اشتغال‌زایی به ۱۹۰ نفر تسهیلات اعطا شده است، گفت: سرانه این تسهیلات بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان بوده که بیشتر درزمینه دام‌پروری و مشاغل خانگی است.

وی افزود: ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی و ترمیم حقوق معلولین ازجمله اقداماتی بوده که برای این قشر از جامعه انجام می‌شود که سال گذشته ۸ مورد ترمیم حقوق برای رسیدن به قانون کار و تسهیلات بیمه کارفرمایی پرداخت شده و ۵۲ معلول هم مشغول به کار است.

دیانت با گلایه نسبت به اینکه مشارکت‌های مردمی در جامعه برای توانمندسازی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کاهش پیداکرده است، گفت: این مسئله فرسودگی فکری و روانی ایجاد کرده و باید تلاش شود افراد جامعه به‌ویژه معلولین به این سمت حرکت پیدا کنند.

دیانت با گلایه نسبت به اینکه در اتوبوس‌های درون‌شهری و حتی تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریح عمومی هم ضعف عدم مناسب‌سازی مشهود است، افزود: طبق مصوبه قانونی به ساختمان‌های فاقد مناسب‌سازی ویژه معلولین نباید پایان کار داده شود، اما شهرداری در این شهر به ساختمان‌ها پایان کار می‌دهد که این امر در یکی از پاساژ‌های تازه‌ساز قوچان مشهود است، به‌طوری که حتی کالسکه بچه هم دچار مشکل می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با ابراز نگرانی نسبت به اینکه آمار همسرآزاری و کودک‌آزاری در این شهرستان رو به افزایش بوده و بیشترین تماس‌های گرفته شده با اورژانس اجتماعی را به خود اختصاص می‌دهد، متذکر شد: متأسفانه آمار اقدام به خودکشی بین سنین ۱۲ تا ۲۲ سال بالا بوده و تنها سال گذشته حدود ۲۵ نفر مداخله توسط اورژانس اجتماعی برای پیشگیری صورت گرفته، اما آمار‌ها بالاتر از این میزان بوده که مرجع اعلام آمار شبکه بهداشت و درمان است.

وی میزان کودک‌آزاری طی سال گذشته را ۲۱ مورد و کودک‌آزاری را ۶۰ مورد اعلام کرد و ادامه داد: خشم بیشترین علت کودک‌آزاری و همسرآزاری بوده و این مسئله آسیب‌های جدی به خانواده‌ها می‌زند که برای رفع این معضل راهکار علمی و برنامه آموزشی وجود دارد.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با اشاره به فعالیت ۱۶ مهدکودک حوزه شهری و ۲۳ روستا مهد در این شهرستان تحت نظارت این سازمان، گفت: مراکز پیش‌دبستانی با مجوز آموزش‌وپرورش فعالیت کرده و زیر ۶ سال نیز توسط سازمان بهزیستی که اگر غیر این باشد، خلاف قانون است.

وی ادامه داد: تعطیلی تنها مرکز نگهداری از سالمندان قوچان بنا به درخواست متولی بوده و سالمندان این مرکز به‌صورت موقت به سبزوار و بردسکن انتقال پیدا کردند که برنامه‌ریزی‌ها برای افتتاح مرکز جدید تا دو ماه آینده صورت گرفته تا پس از آن سالمندان به محل جدید انتقال پیدا کنند.

انتهای پیام// ز.‌ی

برگزاری نشست خبری رئیس اداره بهزیستی قوچان

برچسب ها: بهزیستی ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.