استاندار و رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات روستایی با سود چهار درصد به این استان تخصیص یافته که متاسفانه بیشتر این تسهیلات جذب نشده است.

استاندار: تسهیلات کم بهره روستایی سیستان و بلوچستان جذب نشده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  احمدعلی موهبتی استاندار و رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان در شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بسیاری از مردم این استان به دلیل شرایط فقهی تمایلی برای گرفتن این تسهیلات نداشتند که نیاز است تا ائمه جمعه و علما نسبت به این مساله ورود پیدا کنند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب این تسهیلات توسط مردم سیستان و بلوچستان می‌توانند نوع قرارداد را تغییر دهند تا مردم بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با انتقاد از عملکرد بانک‌ها گفت: برخی از بانک‌ها منابع مردم این استان را در خارج از استان هزینه می‌کنند که باید جلوی این کار گرفته شود.

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان یان کرد: بانک‌ها نقش بسیار مهمی در رونق تولید و حمایت از واحد‌های تولیدی سیستان و بلوچستان دارند بنابراین با ارائه تسهیلات کم بهره نسبت به فعال کردن واحد‌های تولیدی و ایجاد اشتغال در این استان گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

موهبتی تصریح کرد: ۱۲ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان و ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر‌های سیستان و بلوچستان قرار است ساخته شود که این امر نقش بسیار مهمی در کاهش مشکلات مردم این استان دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد که نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند با ایجاد شبهه در میان مردم دیگران را از استفاده از این تسهیلات باز می‌دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قرارداد تسهیلات باید طوری تنظیم شود که هیچ منافاتی با مذهب مردم این استان نداشته باشد تا بتوان تمام تسهیلات را جذب کرد.

وی بیان کرد: همراهی فرمانداران و ائمه جمعه سیستان و بلوچستان در جذب تسهیلات بانکی در حوزه خوداشتغالی بسیار مهم و تاثیر گذار است بنابراین باید یک هماهنگی بین مدیران و مردم وجود داشته باشد.

موهبتی تاکید کرد: همراهی و همدلی بین مدیران و ائمه جمعه و جماعات برای جذب تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف از جمله تولید و اشتغال باید وجود داشته باشد تا بتوان به اهداف مدنظر رسید.

فرهنگ سازی مصرف در جامعه یک ضرورت است

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ سازی مصرف در جامعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است بنابراین صاحبان تریبون، رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی نقش موثری در این زمینه دارند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در حوزه برق اگر صرفه جویی نشود صنعت و تولید تعطیل می‌شود و این امر ضربات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

موهبتی تصریح کرد: رونق تولید جز با حمایت از تولیدات داخلی امکانپذیر نیست بنابراین تمام دستگاه‌های دولتی سیستان و بلوچستان موظف هستند که نیاز‌های خودشان را از تولیدکنندگان این استان خریداری کنند.

وی ادامه داد: قابل قبول نیست که مدیران دستگاه‌های دولتی با وجود کالای تولیدی درون استان نیاز خودشان را از سایر استان‌ها تهیه کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان موظف هستند تا به تولیدات داخلی استان توجه بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات در مرکز کشور و توسط وزارتخانه‌ها تخصیص داده می‌شود افزود: مدیری که نتواند با وزارتخانه مربوطه نشست‌هایی را با حضور استاندار برای جذب اعتبار به سیستان و بلوچستان برگزار کند مناسب مدیریت در این استان نیست.

موهبتی با بیان اینکه در تحریم اقتصادی هستیم گفت: مدیران در چنین شرایطی باید به عنوان تسهیل گر عمل و با تمام توان برای رونق تولید و جذب اعتبارات تلاش کنند.

مهمترین رسالت ائمه جمعه آگاهی بخشیدن به جامعه است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین رسالت ائمه جمعه و جماعت آگاهی بخشیدن به جامعه است که خوشبختانه به این وظیفه خطیر به خوبی عمل می‌شود.

وی بیان کرد: چنانچه مردم به حق و حقوق خودشان آگاه باشند از ایجاد بسیاری از مشکلات به راحتی می‌توان جلوگیری کرد.

موهبتی بیان کرد: رساندن پیام و حرف‌های مردم به گوش مسئولان بسیار مهم است که تریبون نماز جمعه بهترین محل برای بازگو کردن این مسائل است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی برنامه‌ها و اهداف مسئولان باید از تریبون‌های نماز جمعه در جامعه بازگو شود بنابراین هماهنگی و همدلی میان مدیران و ائمه جمعه و جماعات در ایجاد امید و نشاط در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران این استان در نماز‌های جمعه با برپایی میز خدمت پاسخگوی مشکلات و خواسته‌های مردم باشند تا همدلی و وفاق بین مسئولان و مردم تقویت شود.

وی تاکید کرد: همگان باید در جهت ایجاد همدلی و وفاق در جامعه گام بردارند و از ایجاد نا امیدی در بین مردم پرهیز شود.

بیش از هزار واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان پروانه کسب فعالیت دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هزار و ۱۳۶ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۲۴ هزار نفر در این استان پروانه کسب فعالیت دارند.

نادر میرشکار اظهار داشت: ۹۰۰ واحد کارگاهی کوچک و ۱۵ واحد تولیدی بزرگ در سیستان و بلوچستان هم اینک فعال هستند.

وی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی کوچک نیازمند حمایت هستند افزود: ۷۰ درصد واحد‌های تولیدی سیستان و بلوچستان هم اینک فعال هستند.

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۱۰۸ جواز تاسیس واحد تولیدی با پیش بینی اشتغال ۱۸ هزار و ۹۲۳ نفر در این استان صادر شده است.

وی بیان کرد: ۳۲۵ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۶ هزار و ۳۲۸ نفر از یک تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

میرشکار اظهار داشت: همچنین ۷۵ واحد تولیدی با هزار و ۴۷ نفر در سیستان و بلوچستان از ۴۱ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی تصریح کرد: ۶۴ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان با اشتغال هزار و ۴۲ نفر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رئیس سازمان صمت سیستان وبلوچستان گفت: فعال شدن این واحد‌های تولیدی نقش بسیار موثری در ایجاد اشتغال و توسعه این استان دارد.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار