مسعود انصاریان گفت: ۲ هزار و ۲۲۷ واحد مسکونی روستایی و یک هزار و ۲۰۰ واحد شهری در زلزله مسجدسلیمان خسارت دیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: ۲ هزار و ۲۲۷ واحد مسکونی روستایی و یک هزار و ۲۰۰ واحد شهری در زلزله آسیب دیدند که توسط ارزیابان این اداره کل شناسایی شده البته بر اساس آمار‌های مردمی ۷ هزار و ۲۱۳ منزل آسیب دیده به ما معرفی شده است.

وی افزود: بیشتر واحد‌های آسیب‌دیده در بافت فرسوده شهر قرار دارند به طور؛ که از ۲۵ هزار واحد مسکونی حدود ۱۲ هزار واحد در بافت فرسوده و مناطق آلوده قرار دارند.

انصاریان بیان داشت: مرمت ۵ هزار واحد مسکونی پیش از وقوع زلزله در دستور کار قرار گرفته بود و انتظار می‌رود سایر واحد‌های مسکونی نیز که در مناطق آلوده به نفت و گاز مسجد سلیمان قرار دارند هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان تصریح کرد: تا یک هفته آینده ارزیابی ما از واحد‌های فرسوده و آسیب دیده به پایان می‌رسد و پس از آن برای ترمیم و بازسازی آن‌ها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

خدمات رسانی به زلزله زدگان مسجد سلیمان

حجت الاسلام حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان نیز بیان داشت: مسئولان مربوطه هیچ کوتاهی در جهت خدمت رسانی به مردم آسیب دیده نکرده اند و ۱۶۰ نفر از خانوار‌های آسیب دیده که به منازل آن‌ها خسارت وارد شده زیرپوشش قرار گرفته و سیستم سرمایشی مناسبی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و غذای گرم نیز در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

وی افزود: نیاز است مقامات استانی با نمایندگان هم افزایی بیشتری داشته باشند تا حقوق مردم را به صورت نسبی تنها در چند جنبه پرداخت و گره از مشکلات مردم باز کنیم.

حجتی نیا تصریح کرد: در زمینه بافت فرسوده و نیز فاضلاب مشکلات زیادی دارد که انتظار می‌رود با تلاش‌های استاندار خوزستان و دلسوزی نماینده این شهرستان و نگاه تیزبینانه رسانه‌ها مشکلات موجود به زودی برطرف شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بنیاد مسکن ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.