۳ استخر شنا در کرمانشاه پلمب شد

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : ۳ استخر شنا در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی پلمب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه اماکن حساس نظیر نانوایی‌ها، قنادی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، رستوران‌ها و نیز مراکز تفریحی و گردشگری نظیر پارک‌ها و طاقبستان و کنترل اماکن عمومی مثل سرویس‌های بهداشتی، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها در دستور کار بازرسان مرکز بهداشت قرار گرفته است.

وی گفت : همچنین در بحث سالم سازی منابع آب شرب روستایی و شهری با توجه به احتمال شیوع بیماری‌های روده‌ای و اسهالی نظارت بر این منابع به ویژه کارخانه‌های یخ و استخر‌ها در دستور کار قرار دارد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه درصدد نظارت بر مراکز کشت و سبزی کاری در منطقه درود فرامان هستیم با این احتمال که ممکن است با آب فاضلاب شهری کرمانشاه آبیاری شود گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو بر قصابی‌ها و واحد‌های جگرکی نظارت ویژه اعمال می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای فصل گرما تاکنون با اولویت برخورد با ذبح غیر مجاز دام به ویژه در نقاط حاشیه شهر طی چندین مرتبه هماهنگی لازم با دستگاه قضا به عمل آمده و فروشندگان دام غیر مجاز به ویژه در دولت آباد جمع آوری شده‌اند و با ۸ مکان عرضه غیر مجاز جگر برخورد و اخطار تعطیلی آن‌ها صادر شده است.

خدادادیان گفت: همچنین حکم پلمب ۳ استخر به دلیل مشکلات بهداشتی و پنج رستوران در محوطه طاقبستان به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی صادر شده است و افزون بر این یک کارگاه غیرمجاز خشک کردن میوه در منطقه دیزل آباد کرمانشاه نیز پلمب شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت سه تن گوشت و ضایعات گوشتی با همکاری دامپزشکی، اجراییات، اصناف و نیروی انتظامی توقیف شده گفت: ۱۵۰ کیلوگرم جگر غیر مجاز نیز در منطقه نواب کرمانشاه از دست فروشان جمع آوری و فروشندگان آن به دادسرا معرفی شده‌اند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: تعداد مراکز مورد بازدید در سطح شهرستان کرمانشاه بیش از ۱۵ هزار مرکز است که ۱۰ هزار و ۱۰۰ مکان آن مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بیش از ۵۰۰۰ مرکز نیز اماکن عمومی هستند .

 

انتهای پیام/د

پلمب  ۳ استخر شنا

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.