مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: دو مرکز نیکوکاری نورالمجتبی مسجد امام حسین (ع) و مرکز نیکوکاری مسجد شهدا در شهر کرمان افتتاح و راه‌اندازی شد.

افتتاح دو مرکز نیکوکاری در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری نورالمجتبی مسجد امام حسین (ع) محله بلوار شیراز کرمان ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد راه‌اندازی مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد در راستای گسترش شبکه‌های نیکوکاری مردمی و واگذاری کار به مردم است.

وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری در واقع پل ارتباطی بین خیران، نیکوکاران و نیازمندان هر محله هستند و هدف کمیته امداد از را اندازی این مراکز مردمی شدن خدمات کمیته امداد است.

صادقی یکی از برنامه‌های کمیته امداد را جمع‌آوری صدقات و کمک‌های مردمی اعلام کرد و گفت: تمام صدقات و کمک‌هایی که در هر منطقه جمع‌آوری می‌شود صرف محرومان همان منطقه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند گفت: ۶۵ درصد از این خانوار‌ها سرپرست و نان‌آور خانواده زن هستند و اکثر این زنان به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

وی یکی از برنامه‌های مهم این نهاد را ایجاد اشتغال برای خانوار‌های تحت حمایت و توانمند کردن آن‌ها اعلام کرد و افزود: در این زمینه بااستعداد سنجی از خانوار‌های تحت حمایت به دنبال این هستیم هر کس در هر خانواده‌ای توانایی انجام کار دارد در جهت ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده گام برداریم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار قالی‌باف تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که اکثر این قالی‌بافان زنان سرپرست خانوار هستند و این قالی‌بافان سال گذشته از محل فروش فرش‌های تولیدی خود ۱۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرده‌اند.

وی از واگذاری ۳۰۰ وانت نیسان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این تعداد وانت نیسان در راستای اشتغال مددجویان به آن‌ها واگذارشده است.

صادقی به اجرای طرح نیروگاه‌های پنج کیلوواتی خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت استان اشاره کرد و گفت: این نیروگاه‌های خورشیدی برای مددجویانی که توانایی انجام کار دیگری را ندارند اجراشده است و تاکنون ۷۲۰ نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی در استان اجرا و وارد مدار شده است و برق تولیدی این مددجویان ۲۰ ساله و به‌صورت تضمینی توسط شرکت برق خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز به دنبال این هستیم هزار نیروگاه خورشیدی جدید در استان راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: با توجه به این‌که منابع امداد محدود است انتظار داریم به‌واسطه نعمت‌هایی که خداوند در زندگی نصیب ما کرده است نگاه ویژه‌ای به ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست داشته باشیم.

وی ادامه داد: نیازمند همکاری مردم خیر استان در جهت خدمت‌رسانی به خانواده‌های نیازمند هستیم و امیدواریم راه‌اندازی این مراکز نیکوکاری پایگاهی جهت مشارکت مردم نیکوکار استان در کار‌های خیرخواهانه باشد.

گفتنی است؛ تاکنون ۱۳۴ مرکز نیکوکاری در استان کرمان راه‌اندازی شده است که ۱۹ مورد از این مراکز در شهر کرمان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.