دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد ۱۷۵۰ کامیون حامل کمک‌های نظامی و تسلیحاتی ائتلاف بین المللی از زمان نابودی داعش به مناطق تحت سیطره کُرد‌ها وارد شده است.

۱۷۵۰ کامیون کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به نیرو‌های دموکراتیک سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به معارضان است اعلام کرد از زمانی که نیرو‌های ائتلاف بین المللی و کرد‌های دموکراتیک در شرق فرات بر تروریست‌های داعش مسلط شدند تاکنون حدود ۱۷۵۰ کامیون حامل کمک‌های تسلیحاتی ائتلاف به اصطلاح ضدداعش وارد این منطقه شده است.

این سازمان در پایگاه خود نوشت: این کمک‌های نظامی و تسلیحاتی طی ۱۹ مرحله وارد مناطق شرق فرات شده که تحت سیطره نیرو‌های دموکراتیک سوریه است.

دیدبان حقوق بشر سوریه افزود: حدود ۲۸۰ کامیون که حامل کمک‌های تسلیحاتی و ماشین آلات بازسازی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا امروز، دوشنبه، از شمال عراق و در دو مرحله وارد شرق رود فرات در سوریه شده است.

آمریکا که در اواخر سال گذشته اعلام کرد نیروهایش را از خاک سوریه خارج می‌کند برای پیشبرد و تحقق اهداف خود در منطقه حمایتش از نیرو‌های دموکراتیک سوریه و معارضان سوری را افزایش کرد و سلاح و تجهیزات نظامی متنوع و بیشتری در اختیار آنان قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار