آیین اهدای جهیزیه به ۱۲ زوج جوان با همکاری مساجد قم، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و سازمان تبلیغات اسلامی روز دوشنبه در این استان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری بقیه‌الله شهر قائم قم دراین آیین گفت: سالانه حدود ۱۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی از خیرین استان جمع‌آوری و در زمینه تهیه جهیزیه، رفع محرومیت‌زدایی و ترک اعتیاد استفاده می‌شود.

امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز دراین آئین گفت: مجموع کمک‌ها توسط خیرین و نهاد‌های دولتی درسال حدود ۱۰ هزار جهیزیه است که برای رفع این مشکل در کشور نیاز به کمک همه مردم و مؤسسه‌های خیریه هستیم.

محمدخانی، موازی کاری را یکی از آفت‌های فعالیت مؤسسه‌های خیریه در قم دانست و افزود: در صورت هم‌افزایی میان مؤسسه‌های خیریه امکان رفع بیشتر محرومیت‌زدایی و کمک به خانواده‌های محروم در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات صورت گرفته ۷۴ درصد جوانان، مشکلات معیشتی را عامل عدم ازدواج اعلام کرده‌اند گفت: اشتغال، مسکن و لوازم ضروری ازدواج مهمترین مشکلات پیش روی جوانان برای ازدواج اعلام شده است.

در این آیین ۱۲ قلم کالای اساسی از جمله، یخچال، پتو، ماشین لباس شویی، قالی، اجاق گاز و جاروبرقی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به زوج‌های جوان اهدا شد.

انتهای پیام/ح

آیین اهدای جهیزیه به ۱۲ زوج جوان در قم برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار