نمایندگان ایرادات امینتی شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را رفع کردند.

ایراد امنیتی اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی رفع شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی رفع شد.

طبق ماده واحده این لایحه مقرر شد فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با مردان غیرایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می‌شوند، قبل از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تشخیص وزارت اطلاعات به تابعیت ایران در می‌آیند.

فرزندان مذکور پس از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی در صورت عدم تقاضای مادرِ ایرانی، می‌توانند تابعیت ایران را تقاضا کنند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تشخیص وزارت اطلاعات به تابعیت ایران پذیرفته می‌شوند.

پاسخ به استعلام امنیتی باید حداکثر ظرف مدت ۳ ماه انجام شود و نیروی انتظامی نیز مکلف است نسبت به صدور پروانه اقامت برای پدر غیرایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تشخیص وزارت اطلاعات اقدام کند.

پیش از این شورای نگهبان نسبت به بروز مشکلات و مسائل امنیتی به این لایحه ایراداتی گرفته بود. به همین دلیل «تشخیص وزارت اطلاعات» به عنوان یکی از شروط اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی و همچنین صدور پروانه اقامت برای پدر غیرایرانی تعیین شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
،
۱۲:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
جواب اصلاحی که فرستادند شورای نگهبان کی میاد ؟
Iran (Islamic Republic of)
سیدطاها
۲۱:۵۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
ایرانی بودن فرزندان مادران ایرانی شکی نیست ،اونا حق انتخاب دارند، ولی این قانون در تعجبم که تا الان چرا اینگونه به این سبک بوده و مونده، خدا از کوتاهی ها بگذرد
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۰۲:۲۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
باتشکر فراوان از تمام نمایندگان مجلس وبه خصوص خانم سلحشوری که در این تصمیم به فرزندان ما تلاش بسیار کردند دیروز که تولد اقا امام رصا بود رفتم حرم واقارو جان جوادش قسم دادم که انشاله همچی حل بشه وامروز خبر خوش مجلس و شنیدم وباز از همین امام رصا میخام که انشاله مسولین محترم شورا هم موافقت کنند و هرچه زودتر فرزند من وتمام مادران ایرانی از برکت امضای مسولین شناسنامه دار بشن و تو کشور ایران خدمت کنن و تا پای جون از مهین دفاع کنن بازهم تشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۰۴ ۲۴ تير ۱۳۹۸
تورو خدا مسولیین شورای نگهبان دیگه بهانه ای نیارین تو روخدا بزارین ما از بلاتکلیفی در بیایم بخدا من 35 سال از عمرم رفت به فنا فرزندانم همانند من نشوند انها هم دوتابعیتی هستن
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۴۹ ۲۴ تير ۱۳۹۸
خسته نباشید خدا قوت بهتون بده خیر ببینین که دل مارو شاد کردین انشالاه قدر دان این لطف شما باشیم دست تک تک شما مجلسی ها و هر کس که برای ما تلاش کرده عاجزانه می بوسم و سجده شکر پیش خدا به جا می اورم ممنونم
آخرین اخبار