پس از مخالفت احزاب اصلی ژاپن با درخواست آمریکا برای اعزام نیرو به خلیج‌فارس، دولت این کشور رسماً اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به خاورمیانه ندارد.

ژاپن: نیروی نظامی به خاورمیانه اعزام نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کیودو، «تاکه شیء ایوایا» وزیر دفاع ژاپن، روز سه شنبه اعلام کرد توکیو «هیچ برنامه‌ای» برای اعزام نیوز به خاورمیانه و پیوستن به ائتلاف نظامی آمریکا با هدف آنچه حفاظت از امنیت نفتکش‌ها در آب‌های خلیج‌فارس خوانده، ندارد.

آمریکا ماه قبل پس از آنکه دو نفتکش اروپایی و ژاپنی در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت ادعا کرد تصمیم دارد به منظور امنیت نفت‌کش‌ها در آب‌های خلیج‌فارس و تأمین عرضه انرژی جهان، یک ائتلاف بین‌المللی نظامی تشکیل دهد، اما تاکنون درخواست واشنگتن به کشور‌های مختلف از جمله کره جنوبی و ژاپن با جواب منفی روبرو شده است.

وزیر دفاع ژاپن درباره عدم ضرورت اعزام نیرو به خاورمیانه افزود پس از حمله ماه قبل به نفت‌کش ژاپنی در خلیج فارس تاکنون هیچ حمله و تهدید مشابهی مشاهده نشده است.

پیش از این احزاب اصلی سیاسی ژاپن نیز مخالفت خود را با درخواست آمریکا و اعزام نیرو‌های این کشور به خاورمیانه اعلام کرده بودند. (اینجا)

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار