مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از مراحل مرمت حسینیه تاریخی روستای سویناس مهاباد بازدید و بر انجام به موقع و اصولی مرمت حسینیه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در این بازدید ماموستا جهانگیری امام جماعت روستای سویناس از مسئولین نظام و بویژه مدیرکل میراث فرهنگی استان از تلاش‌های این اداره کل در احیا مساجد و حسینیه‌های روستا‌های تاریخی قدر دانی کرد و مدیر کل استان نیز برانجام بموقع و اصولی مرمت‌ حسینیه های تاکیدکرد.

عبده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد نیز در این باره گفت: روستای تاریخی سویناس یکی از ۴۹ روستای هدف گردشگری در استان آذربایجانغربی است که به ثبت ملی رسیده است.

وی ادامه داد: بافت قدیمی منحصر به فرد، وجود نخستین مسجد روستایی شهرستان مهاباد و آسیابی با قدمت ۱۴۷ ساله باعث شده تا این روستا به عنوان یک اثر ارزشمند ملی شناخته شود.

روستای سویناس یکی از روستا‌های زیبا و تاریخی استان آذربایجان غربی است که در ۵۵ کیلومتر‌ی شهرستان مهاباد و در مسیر جاده مهاباد – سردشت با ۶۰ خانوار قرار داشته و آماده پذیرایی از مسافران ورودی به منطقه است.

انتهای پیام / ن 

توسعه روستای سویناس مهاباد با انجام مرمت حسینه ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.