۱۶۵ پهنه معدن فلزی به وسعت ۶۰۰ هزار کیلومتر در سطح کشور شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عباس امیدی معاون دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۱۶۵ پهنه معدن فلزی به وسعت ۶۰۰ هزار کیلومتر در سطح کشور شناسایی شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۵۲ پهنه پروانه بهره برداری دریافت کردند و ۸۰ پهنه برای صدور پروانه و حفاری تعیین تکلیف شد.

امیدی از دستور کار آزادسازی و صدور پروانه برای مابقی پهنه‌های شناسایی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: امید است در سال رونق تولید، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در فرایند صدور پروانه بهربرداری از پهنه‌های غنی فلزی شاناسایی شده، همکاری لازم را با وزارت صمت داشته باشند.

وی با اشاره به استقبال دولت دوازدهم از سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در استخراج و استحصال مواد معدنی فلز‌های گرانبها در کشور گفت: تا کنون دو سرمایه گذار خارجی در استخراج معادن چهارمحال و بختیاری به تفاهم رسیده اند.

امیدی، کشور ایران را غنی از معادن و کانی‌های فلزی گرانبها در دنیا دانست و افزود: ذخایر معدن مس و طلای این کشور در منطقه کم نظیر است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور در این زمان و به منظور تولید ثروت و رونق تولید، اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از اولویت‌های سازمان زمین شناسی در سالجاری قرار دارد.

معاون دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور شرکت در کارگروه اکتشافات معادن فلزی شمال چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد.

انتهای پیام/ن

شناسایی ۱۶۵ پهنه معدن فلزی به وسعت ۶۰۰ هزار کیلومتر

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.