وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به حضور نماینده ویژه پاکستان در نشست سه جانبه اخیر نمایندگان روسیه، آمریکا و چین در پکن از توافق آنها برای پیوستن دیگر کشورهای تاثیر گذار در امور افغانستان به مذاکرات سه جانبه صلح افغانستان خبر داد.

توافق روسیه، چین و آمریکا بر پیوستن دیگر بازیگران به رایزنی های افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به حضور نماینده ویژه پاکستان در نشست سه جانبه اخیر نمایندگان روسیه، آمریکا و چین در پکن از توافق آنها برای پیوستن دیگر کشورهای تاثیر گذار در امور افغانستان به مذاکرات سه جانبه صلح افغانستان خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه که امروز سه شنبه منتشر شد، آمده است: بر اساس توافق سه جانبه در مسکو در رایزنی‌های بعدی افغانستان، کشورهای دیگری که بر اوضاع افغانستان تأثیر می‌گذارند نیز دعوت خواهند شد و تاریخ برگزاری این رایزنی از کانال‌های دیپلماتیک اعلام می‌شود.

وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از این بیانیه به نشست اخیر تروئیکای افغانستان (چین، روسیه و آمریکا) در پکن با حضور نماینده ویژه پاکستان اشاره کرده و آورده است: در این نشست مسائل کلیدی برای حل و فصل وضعیت افغانستان و مسائل پیرامون آن مطرح شد.

گفتنی است که روسیه، چین و آمریکا دور تازه ای از همکاری ها برای سر وسامان دادن به بحران داخلی در افغانستان را آغاز کرده اند که آن را در قالب تروئیکای افغانستان دنبال می کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار