فرمانده انتظامی استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: دو کلاهبرداری که از طریق فضای مجازی از ۴۰۰ نفر سرقت کرده بودند به دام پلیس افتادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان در جمع خبرنگاران گفت: دو جوان ۱۷ و ۱۸ ساله که از طریق درگاه الکترونیکی جعلی از ۴۰۰ نفر کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

سردار حاجیان افزود: این دو نفر بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند.

فرمانده ‌انتظامی استان قزوین با اشاره به دستگیری این دو کلاهبردار اینترنتی گفت:این دو جوان با ایجاد یک سایت جعلی با عنوان « ماهواره اندروید» برای ورود به شبکه های غیر مجاز و غیر اخلاقی با طراحی درگاه بانکی جعلی از مردم رقمی بابت هزینه ورود دریافت و پس از دسترسی به اطلاعات حساب کاربران اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از حساب این افراد کرده اند.

وی ادامه داد:در مجموع بیش از یک ‌میلیارد تومان از مردم کشور کلاهبرداری شده است که نزدیک به ۱۰۰ نفر از این شاکیان از استان قزوین هستند.

وی در ادامه از دستگیری چند سارق منزل مسکونی خبر داد و گفت: از این سارقان ۲ میلیارد تومان اموال سرقتی به دست آمده است که در روز‌های آینده به صاحبانشان باز می‌گردانیم.

فرمانده انتظامی استان در ادامه از کاهش ۲۹ درصدی تصادفات فوتی و ۱۴ درصدی متوفیان از ابتدای امسال خبر داد.

سردار حاجیان افزود: همچنین در این مدت سرقت از منزل ۱۹ درصد، کاهش سرقت از اماکن خصوصی ۱۰ درصد، کاهش تصادفات فوتی درون شهری ۷۱ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: کشف سرقت از مغازه هم ۷۱ درصد، کشف سرقت اتوموبیل ۴۳ درصد، کشف سرقت احشام ۱۶ درصد، کشف سرقت پلاک خودرو ۱۳۰ درصد، کشف سرقت قطعات خودرو ۴۳ درصد، کشف انواع مواد مخدر ۲۲ درصد و کشف شیشه ۱۷۲ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به طرح تابستانی گفت: در این طرح ۵۰ تیم گشتی فعالند و با افزایش ناوگان پلیس نامحسوس ۹ دستگاه خودروی کنترل نامحسوس در جاده‌ها تردد دارند.

فرمانده انتظامی استان همچنین گفت: از ابتدای امسال ۱۶۶ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ گرفته شده است که ۴۸ درصد عملیاتی، ۵۰ درصد راهنمایی و ارشاد و ۲ درصد نیز غیر قابل رسیدگی بوده اند.

وی با بیان اینکه مشاوره نقش موثری در حل و فصل مشکلات دارد گفت: از هزار و ۴۹۰ پرونده در زمینه‌های مختلف بیش از ۶۰۰ مورد منجر به صلح و سازش شده است.

وی اولویت پلیس را برخورد با خرد فروشان مواد مخدر عنوان و اضافه کرد: با معتادان متجاهر برخورد می‌کنیم، اما لازم است کمپ‌ها هم ظرفیت شان رابیشتر کنند.

سردار حاجیان همچنین گفت: به زودی در محلات معتمدین محلی عضو پلیس می‌شوند.

انتهای پیام/ک

کلاهبرداری از ۴۰۰ نفر در قزوین

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار