دومین جلسه کمیته بانوان خانه احزاب ایران با حضور اعضای این کمیته در خانه احزاب ایران برگزار شد.

دومین جلسه کمیته بانوان خانه احزاب برگزار شد به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان,  دومین جلسه کمیته بانوان خانه احزاب ایران دیروز (دوشنبه ٢٤ تیرماه) با حضور اعضای این کمیته در خانه احزاب ایران برگزار شد.

فهیمه خان محمدزاده، رئیس کمیته بانوان خانه احزاب ایران، در این نشست به محور‌هایی اشاره کرد که این کمیته تلاش خواهد کرد در برنامه‌های آتی خود آنها را دنبال کند. این محور‌ها شامل حضور مرتب اعضای در خانه احزاب، حرکت بر مبنای خرد جمعی و مجری مصوبات جمعی بانوان احزاب بر لزوم جلسات مداوم هفتگی یا هر دو هفته یکبار، تعیین راهبرد‌های اصلی مشارکت احزاب جهت اداره کشور، تعیین اولویت‌های مسائل کشور و تقسیم کار سیاسی، تهیه بانک اطلاعات احزاب فعال و توانمند سیاسی، تعیین شاخص‌های مدیریتی احزاب، تدوین برنامه و راهکار‌های عملیاتی جهت ارتقای توانمندی سیاسی و مدیریتی احزاب، زمینه سازی ائتلاف و گفتگوی ملی بین احزاب، رصد ارزیابی و پایش فعالیت‌های احزاب در قوای سه گانه، شناسایی ظرفیت موجود در احزاب و تشکل‌ها در تهران و استان‌های کشوری، اعلام موضع مشترک در مناسبت‌های مختلف، سرکشی مداوم به استان‌ها و پیگیری فعالیت‌های خانه احزاب در استان‌ها و تعامل و ارتباط با احزاب جهان به خصوص احزاب کشور‌های اسلامی می‌شود.

دومین جلسه کمیته بانوان خانه احزاب برگزار شد
در ادامه این نشست، فاطمه کاکویی، نماینده حزب آزادگی ایران اسلامی به وظایف این کمیته اشاره کرد و بر این امر تاکید کرد که این وظایف باید فراتر از وظایف کمیته بانوان پیش رود و در شورای مرکزی خانه احزاب ایران مطرح و به تصویب برسد.

افسانه اقبال نیا، نماینده حزب اسلامی کار هم در این نشست به موضوع آموزش بانوان اشاره کرد و گفت: بحث آموزش جزو مسایل اصلی کمیته بانوان باید باشد، چرا که بانوان کشور در همه زمینه‌ها به خصوص در بحث سلامت نیاز به آموزش‌هایی دارند. کمیته بانوان خانه احزاب می‌تواند نقش تسهیل گری در کار سمن‌ها را در این خصوص پیگیری کند.
 
دومین جلسه کمیته بانوان خانه احزاب برگزار شد
فاطمه واعظ جوادی، نماینده کانون دانشگاهیان ایران هم در این نشست اظهار کرد: باید مراقب باشیم تا در قالب آموزش، هنجارشکنی در جامعه اتفاق نیفتاد. اگر کاری همه جانبه باشد پس آموزش آن هم حق خواهد بود. باید قانون تسهیل ازدواج جوانان و ساخت خوابگاه‌های متأهلان را پیگیری کنیم. با پیگیری این موضوع بسیاری از مسایل در حوزه سلامت جوانان نیز خود به خود حل خواهد شد.

بهاره هلالی، نماینده جامعه اسلامی مدیران ایران نیز در این نشست تاکید کرد: هدف فعالیت کمیته بانوان خانه احزاب ایران باید مشخص شود. آسیب‌های اجتماعی موضوع گسترده‌ای است و نمی‌توان به همه موضوع‌های آن در این کمیته پرداخت. باید از زنانی که در کشور به فعالیت‌های سیاسی می‌پردازند، مطالبه گری داشته باشیم و تلاش کنیم سهم زنان را در پست‌های مدیریتی کشور ارتقا دهیم. هدف ما در این کمیته باید متمرکز شود تا بتوانیم نقش تاثیرگذاری در کشور داشته باشیم.

در پایان دومین نشست کمیته بانوان خانه احزاب ایران، فهیمه خان محمدزاده، رییس کمیته بانوان خانه احزاب ایران با اشاره به بیانات و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص نقش خانواده در جامعه گفت: باید روی موضوع خانواده به عنوان هسته اصلی و سازنده جامعه کار کنیم و کمیته بانوان خانه احزاب ایران طرح‌هایی را در جهت تقویت خانواده در جامعه پیگیری خواهد کرد.

همچنین در این نشست، افسانه اقبال نیا، از حزب اسلامی کار به عنوان قائم مقام اول، فاطمه کاکویی از حزب آزادگی ایران اسلامی، به عنوان قائم مقام دوم رئیس کمیته بانوان خانه احزاب ایران با رأی حاضران انتخاب شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار