رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: کشت برنج و ادامه آن از برکات سیلاب و ترسالی است که امیدواریم ادامه یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسماعیل نجار در هشتمین جلسه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خوزستان اظهار داشت: در زمینه مسکن و کشاورزی وضعیت مطلوبی داریم چراکه تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض خوبی اختصاص یافته هرچند که تسهیلات بانکی دیرتر آماده شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود:در استعلام از پژوهشگاه هوافضا مختصات برخی از مکان‌هایی که جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرده بود در خاک عراق قرار داشت که برای برطرف کردن این مشکل نیز مقرر شد مکان‌هایی که در آن‌ها اختلاف نظر وجود دارد به میدانی بازدید و گزارش شوند.

وی بیان کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به وزارت نیرو برای تحکیم سیل بند‌ها ابلاغ شده که در حال پیگیری آن برای اختصاص به استان‌های گلستان و خوزستان هستیم.

نجار با بیان این‌که امیدواریم ترسالی ادامه یابد، ادامه داد: کشت برنج و ادامه آن از برکات سیلاب و ترسالی است اما باید به دنبال این بود که مشکلات به وجود آمده در سال‌های مشابه دیگر تکرار نشود.

وی افزود: با توجه به ورود حجم زیادی از رسوبات در رودخانه ها و سدها برای لایروبی نیاز به ۶۹ میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به این‌که اولویت ما ابتدا در بخش مسکن و سپس کشاورزی است، عنوان کرد: با تجربه بنیاد مسکن و به‌کارگیری استان‌های معین، مسیر بازسازی خانه‌ها در حال طی شدن است؛ همچنین در بخش کشاورزی نیز برای اینکه اجحاف در حق کسی نشود باید از پژوهشگاه هوافضا استفاده کرد تا هیچ شک و شبهه‌ای در پرونده‌ها وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به این‌که در تامین تسهیلات و منابع بلاعوض با مشکل مواجه نیستیم، گفت: در بخش صنعت و پرداخت خسارت به آن‌ها صنعتگران باید خود را در خصوص حوادث بیمه کنند، اما واحد‌های تجاری باید زیر نظر بنیاد مسکن بازسازی شوند.

نجار با بیان این‌که مبلغ یک هزار میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌ها برای خسارت‌های وارد شده در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های دولت برای جبران خسارت‌ها جابه‌جایی است. به طور مثال قرار بود ۲ باند دیگر به مسیر خرم آباد به پل دختر اضافه شود که با توجه به از بین رفتن این جاده اکنون همان اعتبار را باید جهت احداث جاده قبلی هزینه کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران بیان کرد: سیل فروردین ماه ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارات در کشور به وجود آورده که تامین این خسارت کار ساده‌ای نیست. همچنین با توجه به ورود حجم زیادی از رسوبات در رودخانه‌ها و سد‌ها برای لایروبی آن‌ها ۶۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی عنوان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته، وزارت نفت ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت و بازسازی مدارس و ۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی واحد‌های مسکن مناطق نفت خیز اختصاص داده که در جای خود قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس سازمان مدیریت بحران  در خوزستان

برچسب ها: مدیر یت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.