عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بعضی از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، اما برخی هیچ حامی ندارند، و باید از هم اکنون برای ۱۵ سال آینده برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان افزایش جمعیت سالمندان معضل بزرگی برای دولت‌های آینده در کشور و ضرورت برنامه‌ریزی برای مقابله با موج سالمندی، گفت: برخی از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند، اما برخی دیگر از آن‌ها هیچ حامی ندارند، این موضوع نشان دهنده این است که باید از هم اکنون برای ۱۵ سال آینده برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت کشور تا ۱۵ سال آینده سالمند می‌شوند، افزود: افزایش جمعیت سالمندان معضل بزرگی برای دولت‌های آینده خواهد بود، چرا که سالمندان به بهداشت و مراقبت‌های پزشکی، رفاه بیشتری برای این دوران نیاز دارند، بنابراین مسئولان کشور باید از حالا به فکر این گروه سنی باشند و برای نیاز‌های آن‌ها در دوره سالمندی برنامه‌ریزی کنند.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه باید برای سالمندان و بازنشستگان فضای شاد و مناسبی فراهم کنیم، گفت: خوشبختانه صندوق بازنشستگی مسافرت‌هایی را برای بازنشستگان پیش بینی کرده است که بی تردید در افزایش روحیه آن‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

بنیادی افزود: نهاد‌های حمایتی برای افزایش تمایل فرزندان به نگهداری از والدین خود تلاش کنند، و در همین راستا می‌توانند به فرزندانی که حاضرند از والدینشان نگهداری کنند، همانند حق پرستاری که سازمان بهزیستی برای نگهداری از جانبازان تعریف کرده، مبلغی پرداخت کنند.
 
انتهای پیام//ف.س

افزایش جمعیت سالمندانی معضل بزرگی برای دولت‌های آینده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.