سه تکنیسین فوریت‌های پزشکی و یک امدادگر در جریان حمله هوایی به یک بیمارستان صحرایی در جنوب پایتخت لیبی زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا بر اعلام وزارت بهداشت دولت وحدت ملی لیبی سه تکنیسین فوریت‌های پزشکی و یک امدادگر روز سه شنبه در جریان حمله هوایی به یک بیمارستان صحرایی در جنوب پایتخت لیبی زخمی شدند.

بیمارستان صحرایی السوانی مورد هدف حمله هوایی قرار گرفت که در نتیجه آن سه تکنیسین فوریت‌های پزشکی و یک امدادگر مجروح شدند. این حمله به تجهیزات بیمارستان نیز صدمه وارد کرد.

فوزی اونیس، مدیر کمیته بحران و فوریت‌ها در وزارت بهداشت دولت وحدت ملی لیبی گفت: «این بیمارستان با اینکه خارج از منطقه درگیری هاست، از زمان تهاجم نیرو‌های ژنرال حفتر علیه پایتخت برای دومین بار مورد حمله قرار گرفته است».

او همچنین از سازمان‌های غیردولتی و سازمان جهانی بهداشت تقاضا کرد که این قبیل اقدامات را به مثابه جنایات جنگی تلقی کرده و آن‌ها را در شورای امنیت سازمان ملل ثبت نمایند.

سازمان جهانی بهداشت و سایر سازمان‌های بشردوستانه بار‌ها طرفین درگیری در لیبی را به حفظ جان پرسنل بخش بهداشت و درمان فراخوانده اند.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت از زمان آغاز تهاجم نیرو‌های حفتر به طرابلس، ۱۰۹۳ نفر از جمله ۱۰۶ غیرنظامی در جریان درگیری‌ها کشته شده اند. ۵۷۵۲ نفر دیگر زخمی شده اند. بر اثر این درگیری‌ها همچنین بیش از ۱۰۰ هزار نفر آواره شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار