جشنواره ۴ روزه آسمان پالیز در روستای زیبای وفس شهرستان کمیجان آغاز شد.

آسمان روستای زیبای وفس پالیزی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   جشنواره آسمان پالیز در روستای گردشگری وفس از شب گذشته در این روستای زیبا آغاز شد و به مدت ۴ شب  تا جمعه ۲۸ تیرماه ۹۸ در روستای وفس در ۳ بخش عکاسی، ادبی و استندآپ کمدی برگزار می‌شود.

بخش عکاسی در دو قالب حرفه‌ای و عکاسی با موبایل با موضوعات طبیعت زیبای روستا، آثار تاریخی، بافت روستایی، آداب و رسوم و آیین‌های روستا، بخش ادبی در قالب داستان کوتاه و شعر در دو قالب کلاسیک و نو با موضوعات وطنم ایران، زیست روستایی، آسمان و شب و استند آپ کمدی با موضوع آزاد مخصوص هنرمندان استان مرکزی است.

ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی هدف از برگزاری جشنواره آسمان پالیز را گسترش توریسم روستایی و گسترش ارتباط و آگاهی افزایی و معرفی بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات روستایی ایجاد و توسعه کارآفرینی از طریق جذب سرمایه‌گذاری افراد خارج از روستا و ایجاد افزایش شادی و نشاط مردم روستا عنوان کرد.

روستای وفس به دلیل برخورداری از آب و هوای بسیار مطبوع، باغ‌های میوه، زمین‌های زراعی و چشم انداز‌های بکر و خانه‌های پلکانی به ماسوله‌ی استان مرکزی معروف است.

وفس از شمال غرب به کوه قلعه گیری و از جنوب شرقی به کوه دزلی محدود می‌شود و از بالای این دو کوه دشت زیبای وفس نمایان است و علاوه بر این‌ها درختان سر به فلک کشیده، چشمه‌ها و روان آب‌های متعدد و زلال، در میان درختان جنگل سرسبز و باطراوت این روستا موجب شده این روستا سالانه میزبان هزاران گردشگر باشد.

 

آغاز جشنواره آسمان پالیز در روستای زیبای وفس

آسمان روستای زیبای وفس پالیزی شد

انتهای پیام/ ج

جشنواره ۴ روزه آسمان پالیز در روستای زیبای وفس شهرستان کمیجان آغاز شد.

برچسب ها: گردشگری ، توریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار