شورای نگهبان حافظ هویت نظام است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هویت نظام ما اسلامی بودن آن است و این اسلامیت را شورای نگهبان حفظ می‌کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری دیروز در گردهمایی عوامل نظارتی شورای نگهبان شهرستان اصفهان اظهار داشت: با وجود این که در دنیا نهاد‌های نظارت بر انتخابات وجود دارد، اما جایگاه شورای نگهبان یه دلیل حضور ۶ فقیه و ۶ حقوقدان متفاوت و مقدس است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هویت نظام ما اسلامی بودن آن است و این اسلامیت را شورای نگهبان حفظ می‌کند، شورای نگهبان علاوه بر تطبیق قوانین در استمرار و در صورت ابهام قانون اساسی مرجع تفسیر هم هست.

وی اضافه کرد: وظیفه بعدی شورای نگهبان تأیید صلاحیت و نظارت بر حسن اجرا در انتخابات است، کسانی که به شورای نگهبان حمله می‌کنند می‌خواهند راهی برای حضور خود در انتخابات پیدا می‌کنند.

مهدوی در خصوص ادعای منتقدان نظارت استصوابی عنوان کرد: آن‌ها که با نظارت استصوابی مخالفت می‌کنند می‌گویند مردم خودشان می‌دانند به چه کسی رأی دهند چرا شورای نگهبان مانع از حضور برخی می‌شود؟ به‌عبارت‌دیگر نظارت استطلاعی را پیشنهاد می‌دهند؛ یعنی اعضای شورای نگهبان همین قدر که اطلاع داشته باشند کفایت می‌کند، از حضور افراد جلوگیری نکند.

وی با بیان این که اینقدر موضوع خنده‌دار است که بچه هم بشنود خنده‌اش می‌گیرد، افزود: این نوع نظارت چه نظارتی است؟ مگر می‌شود این‌گونه نظارت کرد؟ هیچ کجای دنیا این‌گونه عمل نمی‌کنند.

امام‌جمعه موقت اصفهان خطاب به عوامل نظارتی شورای نگهبان تأکید کرد: دقت کنید! سلایق فردی در صلاحیت افراد لحاظ نشود؛ کسانی هستند که شورای نگهبان را به جناحی عمل کردم متهم می‌کنند، اگر این‌گونه بود در مجلس و ... همه باید از یک جناح می‌بودند.


انتهای پیام/م

 

گردهمایی عوامل نظارتی شورای نگهبان شهرستان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار