رئیس کمیسیون شوراها از پیشنهاد کمیسیون متبوعش برای تشکیل هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد.

پیشنهاد کمیسیون شوراها برای تشکیل هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستامحمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها  و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیشنهاد سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر ایجاد یک نهاد ملی برای نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: ما در اصلاح قانون شوراها و بعد از جلساتی که با دستگاه‌های نظارتی و شورای نگهبان برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید از قاعده نظارت مستقیم مجلس خارج شویم.

وی افزود: بر اساس اصل  ۹۹قانون اساسی شورای نگهبان بر اساس انتخابات شامل ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نظارت می‌کند، ما جلساتی را با شورای نگهبان برگزار کردیم تا انتخابات شوراهای شهر و روستا زیر نظر این نهاد برگزار شود، اما شورای نگهبان این امر را نپذیرفت.

رئیس کمیسیون شوراها  و امور داخلی مجلس ادامه داد: نظارت بر انتخابات شوراها به مراتب سخت‌تر از نظارت بر انتخابات‌ دیگر است، چرا که تعداد شرکت‌کننده‌ها و حوزه‌های انتخابیه شهر و روستاها بسیار زیاد است.

کولیوند بیان کرد: طبق جلساتی که با شورای نگهبان برگزار کردیم پیشنهاد دادیم هیئت نظارتی با حضور نمایندگان مجلس، دستگاه‌های نظارتی و معتمدانی مانند اعضای هیئت اجرایی وزارت کشور تشکیل شود تا انتخابات شوراهای شهر و روستا با نظارت بالاتری برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار