نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت در صورت پیروزی در انتخابات، به رسم ایستادن هنگام پخش سرود ملی نقطه پایان می گذارد.

جلیلی: اگر رئیس جمهور شوم، نمی‌گذارم کسی هنگام پخش سرود ملی بایستدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سید نورالله جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت در صورت پیروزی در انتخابات، به رسم ایستادن هنگام پخش سرود ملی نقطه پایان می گذارد.

جلیلی این موضوع را پس از آن در یک ویدئو مطرح کرد که نایستادن او هنگام پخش سرود ملی در یکی از جلسات، انتقادهای گسترده ای را به همراه داشت.

این نامزد ریاست جمهوری در پاسخ به انتقادها گفت: ایستادن هنگام پخش سرود ملی هیچ نوع الزامیت قانونی ندارد و این رسم تقلید از بیگانه است.

جلیلی افزود: در هیچ جای قانون اساسی قید نشده است که هنگام پخش سرود ملی ایستادن الزامیت دارد. این یک رسم و تقلید بیگانه است. من می خواهم که تقلید و بیگانه پرستی را به پایان برسانم.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: اگر به محتوای سرود ملی بپردازیم، مفاهیمی را ارائه نمی کند که ملت را به وجد بیارد و انگیزه های ملی ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: من می خواهم که مردم افغانستان با عنعنات و رسوم خود، خود را معرفی کنند. رسوم و عنعنات ما این است وقتی ما به قرآن کریم ایستاده نمی شویم، قطعا به سرود ملی ایستاده نمی شویم.

وی تاکید کرد که اگر رئیس جمهور شود، به این رسم و تقلیدهای بیگانه پایان می دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار