معاون وزیر صمت در رشت از برخورد با متخلفان و گرانفروشان کالا‌های اساسی خبر داد.

برخورد با گرانفروشان کالا‌های اساسیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عباس تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کشور امروز در نشست ستاد تنظیم بازار گیلان گفت: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، قیمت برخی از کالا‌ها تعیین شد که از امروز برای اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه این قیمت‌ها مصوب است و با متخلفان برخورد می‌شود، افزود: قیمت ۱۰۰ قلم کالای مصرفی به صورت روزانه در کشور رصد می‌شود.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کننده در بازار ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان، قیمت مرغ زنده ۸ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت هر قطعه جوجه یک روزه ۲ هزار و ۲۵۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ هم ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

تابش با اشاره به وضعیت تامین و عرضه شکر در بازار گفت: با اعلام کارگروه تنظیم بازار، شکر به اندازه کافی به استان‌ها تخصیص یافته است و نگرانی‌های گیلان در خصوص کمبود شکر در روز‌های اخیر بررسی می‌شود.

وی با اشاره به شایعه افزایش قیمت گندم و نان تصریح کرد: تا این لحظه تغییری در قیمت این کالا‌ها نداشته ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از حذف ارز دولتی واردات چای خشک و اختصاص ارز نیمایی برای آن خبر داد و گفت: امکان اختصاص ارز دولتی برای واردات چای وجود نخواهد داشت و تولیدکنندگان داخل نگران رکود تولید خود نباشند.

تابش به نرخ حق العمل کاری شالیکوبی‌ها هم اشاره کرد و افزود: امسال درخواستی برای تغییر این نرخ نشده و نرخ مصوب برای شالیکوبی‌ها همانند پارسال است.

ارسلان زارع، سرپرست استانداری گیلان هم گفت: با مدیریت خوب و تنظیم بازار رضایتمندی مردم گیلان از قیمت‌ها از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: بر اساس آمار‌ها نرخ تورم نقطه به نقطه در گیلان از میانگین کشوری کمتر است.

فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در نشست ستاد تنظیم بازار این استان گفت: گیلان در زمینه مدیریت و عملکرد ستاد تنظیم بازار جایگاه نخست کشور را دارد.

انتهای پیام/ع

قیمت ۱۰۰ قلم کالای مصرفی کشور به صورت روزانه رصد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.