حسینی از تامین ۵ درصد سهم دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان و تصویب آیین نامه تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی در دولت خبر داد.

آینده افراد به ۳۰۰ تست کتکور گره خورده استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی، توجیهی مدیران و مجریان طرح نماد در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: عادت کردیم هرجا باری بر دوش بگذارند آن را بپذیریم و هر زمان این بار را برداشتند دو رکعت نماز شکر به جا آوریم ؛ اکنون تمام تلاش خود را برای تعدیل، تاسیس و تکمیل آموزش و پرورش داریم.

وی ادامه داد: اگر بگویند سازمان تحول کجاست، می‌گوییم مدرسه است و کارگزاران، تحول معلمان فکور هستند، با وجود این شرایط خوشحالیم در این نهاد، فعالیت داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تامین پنج درصد سهم دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان و تصویب آیین نامه تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی امروز در دولت خبر داد.

حسینی گفت: طرح نماد به دنبال کنترل آسیب و رفتار‌های پرخطر، کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمند شدن در برابر آن، با رویکرد کنترل درونی محقق می‌شود .

جوهره اصلی سند تحول بنیادین تعادل بخشی است

حسینی گفت: کنترل آسیب های اجتماعی، ارزشی است که از ابتدای انقلاب به دنبال آن بودیم و در دهه سوم انقلاب نگاهی برای کنترل آسیب های اجتماعی مطرح شد که به عنوان نگاه علمی و اجتماعی از آن یاد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه جوهره اصلی سند تحول بنیادین تعادل بخشی است، بیان کرد: امروز فهمیدیم تعادل‌های هویتی در سند تحول بنیادین در آمیخته و به جای تقلیل هویتی به دنبال نگاه تمام ساختی هستیم.

حسینی با اشاره به موضوع سیل اخیر در خوزستان گفت: از ۱۲ سد موجود، ۱۰ سد بعد از انقلاب ساخته شد، این دستاورد را که جلوی ورود آب را  گرفت، نادیده انگاشته و فقط به خسارات تمرکز داشتیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: مدرسه بهترین فضا برای ساختن جامعه است، بنابراین باید به کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی توجه کرده و ساختار اجتماعی متناسب با این مهم، بیش از پیش تقویت شود.

حسینی با اشاره به اینکه امروز آسیب های اجتماعی مسئله مهمی است که باید کل نظام و نهادهای آن پای آن بایستند، بیان کرد: مدرسه بهترین مکان برای مقابله با آسیب هاست.

وی با اشاره به غربالگری روی دانش آموزان متوسطه اول گفت: یک سوم دانش آموزان از حیث امید و نشاط دچار مشکل هستند و اگر مشاهدات کیفی میدانی عمیق انجام دهیم، می دانیم که این رقم بیشتر می شود. این هنر مدیریتی است که شادمانی جمعی را با پرهیز از اقدامات ساختارشکنانه دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل مخل تعلیم و تربیت تمام ساحتی این است که سرنوشت بچه ها با ۳۰۰ تست سنجیده می شود و در نهایت فردی کلاس مدار ، کنکور مدار و غیر خلاق تبدیل می‌شود، در حالی که باید در مدرسه نشاط جمعی که نه قالبی باشد و نه ساختار شکنانه ایجاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.