فرماندار نهبندان به نهاد‌ها و شرکت‌های آبرسان، ۵ روز مهلت داد تا برای رفع مشکل آب روستا‌ها چاره اندیشی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  بیکی فرماندار نهبندان گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی و آب منطقه ای مشکلات روستا‌های فاقد آب را بررسی و ارائه راهکار درباره کف شکنی، تخصیص چاه جدید، لایروبی و سایر موارد لازم را به فرمانداری اعلام کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۵ تا ۹۰ روستای نهبندان با ۵ دستگاه تانکر آبرسانی می‌شود، افزود: آب ۱۴۴ روستا هم از طریق مجتمع‌های آبرسانی و شبکه آبرسانی تامین می‌شوند که از این تعداد ۱۲۶ روستا از طریق ۱۰ مجتمع آب رسان و ۱۸ روستا به صورت تک روستا از شبکه آب لوله کشی، آب مورد نیازشان تامین می‌شود.

بیکی با بیان اینکه لوله کشی آب به ۷ روستای دیگر نهبندان تکمیل شده است گفت: سه روستا هم با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال لوله کشی است که تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار نهبندان افزود: نسبت به برخی شهر‌ها مشکلات کمتری درحوزه آبرسانی وجود دارد، اما پراکندگی روستا‌ها در این شهرستان زیاد است.

بیکی از پیگیری برای قرار گرفتن شهرستان در تعرفه مناطق گرمسیری خبرداد و گفت: در حال حاضر به دلیل گرمای زیاد منطقه و استفاده فراوان از کولر‌های آبی، هدر رفت آب در این شهرستان بالاست که در صورت قرار گرفتن در این تعرفه، استفاده از کولر‌های گازی و اسپلیت مقرون به صرفه خواهد بود.

انتهای پیام/ک

تکمیل لوله کشی آب به ۷ روستای نهبندان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.