رئیس اداره هواشناسی چابهار گفت: شرایط جوی دریای عمان از امروز تا شنبه هفته آینده به دلیل وزش باد مواج و برای تردد شناور‌های تجاری و صیادی نامساعد است.

شرایط دریای عمان برای شناور‌های تجاری و صیادی نامساعد استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل ازروابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان ؛ سالاری فنودی  رئیس اداره هواشناسی چابهار اظهار داشت: از امروز تا شنبه هفته آینده برای دریای عمان آسمان صاف تا کمی ابری، در بعدازظهر‌ها افزایش ابر احتمال خفیف بارش و وزش باد جنوب - جنوب شرقی پیش بینی می‌شود و دریا مواج خواهد بود به طوریکه در سواحل شرقی ارتفاع موج گاهی تا سه متر نیز خواهد رسید.

محمدرضا سالاری فنودی افزود: همچنین در طول این مدت غبار صبحگاهی و در برخی خیزش نقاط دریا گرد و خاک نیز رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه شرایط جوی و دریایی، ورود و خروج شناور‌ها و امور پایلوتی باید با هماهنگی و اطلاع مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همراه باشد و انجام عملیات تخلیه و بارگیری در اسکله‌ها با هماهنگی مسول اسکله، انجام شود.

دبیر تهک دریایی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به وضعیت جوی و دریایی مسیر حرکتی شناور‌های تجاری لنج با تناژ پایین‌تر از ۵۰۰ تن به سمت کلیه بنادر امارات (دبی)، دیگر بنادر خلیج فارس، بنادر عمان (مسقط)، پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) نامساعد است و باید با هماهنگی با مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر ودریانوردی استان همراه باشد.

سالاری فنودی ادامه داد: با توجه به شرایط دریا در طول این مدت امور صیادی شناور‌های کلاس لنج باید با احتیاط همراه باشد و تشکل‌های صیادی و سایر فعالان دریایی ضمن اعلام هشدار به شرایط نامساعد دریا به خصوص در مناطق شرقی دریای عمان و از فعالیت‌های صیادی شناور‌های کوچک (قایق) ممانعت به عمل آورند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط مواج بودن شرق دریای عمان، تردد شناور‌های صیادی صنعتی و برودتی در عرض‌های پایین باید با احتیاط و هماهنگی با مراکز اطلاع رسان همراه باشد.

انتهای پیام/ع

درییای عمان مواج ومتلاطم 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار