رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد که آمریکا نباید از خاک افغانستان برای نزاع با جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

کرزی: آمریکا نباید از خاک افغانستان برای نزاع با ایران استفاده کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در نشستی که پیرامون صلح و امنیت در کابل برگزار شده تاکید کرد که آمریکا نباید از خاک افغانستان برای نزاع با جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

وی اظهار داشت: در مذاکرات صلح باید نهایت دقت صورت گیرد زیرا نباید در فردای پس از صلح، صفحه جدیدی از بی ثباتی در افغانستان باز شود.

کرزی افزود: اگر روند صلح منجر به عقبگرد افغانستان شود، مقامات افغانستان مسئول خواهند بود نه کشورهای خارجی به همین جهت باید نهایت دقت در این روند صورت گیرد و اساسات صلح بسیار محکم بنیان گذاشته شود.

رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به عدم گفتگوی مستقیم طالبان با دولت افغانستان بیان داشت: برای موفقیت روند صلح افغانستان نیاز است تا افغان ها نه به عنوان مهمان در روند صلح بلکه به عنوان صاحب و مالک این روند باشند.

کرزی تاکید کرد: با آنکه از نقش تسهیلاتی کشورهای منطقه و جهان در روند صلح افغانستان استقبال می کنیم اما این کشورها نباید رقابت‌ها و تنش هایشان را در افغانستان اجرا کنند.

وی به روابط آمریکا با پاکستان و جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و تصریح کرد: آمریکا نباید از خاک افغانستان در نزاع با ایران استفاده کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۸ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار