حسن خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفتوگو با خبرنگار
حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازنگری دروس برای دانشجو معلمان اظهار کرد: در ۵ رشته کارشناسی ارشد و ۴ رشته کارشناسی بازنگری در تمام دروس را انجام دادیم و مطالب درسی متناسب با نیازهای روز در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد ۲ رشته جدید علوم و هنر هم به دوره کارشناسی اضافه شد که داوطلبان ورود به
دانشگاه فرهنگیان برای مهر ۹۸ میتوانند این ۳ رشته را هم جزء انتخابهای خود داشته باشند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره برنامه ریزی برای ورود رشته مشاوره در این دانشگاه گفت: تا پیش از این، رشته مشاوره به عنوان زیر مجموعه علوم تربیتی در دانشگاه ارائه میشد، اما با توجه به اهمیت این رشته امسال به طور مستقل تری این موضوع را مورد توجه قرار دادیم و در دفترچه انتخاب رشته برای داوطلبان سال تحصیلی پیش رو ارائه میشود.
بیشتر بخوانید: مهارت آموزی به دانش آموزان در طرح «ایران مهارت»
خینفر درباره
وضعیت استخدامی دانشجو معلمان ورودی مهر ۹۸ تصریح کرد: به داوطلبان کمتر از ۲۲ سال که امکان شرکت در دورههای ۴ ساله این دانشگاه را دارند این نوید را میدهیم که استخدام رسمی قطعی برای آنها در نظر گرفته شده است و نگران وضعیت استخدامی خود نباشند.
وی ادامه داد: چنانچه اختلاف نظرهایی هم در این زمینه وجود داشته باشد به سرعت آن را رفع میکنیم و اصل موضوع استخدام دانشجو معلمان به هیچ وجه زیر سوال نمیرود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره برگزاری دورههای مهارت آموزی ماده ۲۸ اساس نامه این دانشگاه گفت: فارغ التحصیلان کمتر از ۳۰ سال دوره کارشناسی هم میتوانند با شرکت در آزمون استخدامی و پذیرفته شدن در این آزمون برای ورود به دورههای مهارت آموزی و به دنبال آن معلم شدن اقدام کنند.
انتهای پیام/
خبر خوش برای دانشجو معلمان
کشورهایی که مسلمان نیستند برای معلمانشان احترام بیشتری قائل هستند
از ماست که برماست
چرادردانشگاه فرهنگیان خبری ازدرس کاروفناوری متوسطه اول نیست؟دراستان ماتاسال 1400اکثردبیران این درس بازنشسته می شوندوهمین الان درشهرستان ما(بهمئی)ازنیروی غیرتخصصی برای تدریس این درس استفاده می کنندچرا؟
بنده معتقدم طی چندسال اخیر پارتی بازی جای شایسته سالاری را بشدت اشغال کرده و از شما عاجزانه تمنا دارم رسیدگی بفرمایید. در شهرستان ها وضع خراب است آقای فلانی با رتبه چندهزار و بدون مدرک دیپلم مرتبط معلم مثلا علوم می شود و بدلیل اینکه پدرش فرهنگی بوده و آقای فلانی که پدری زحمت کش دارد و خودش رتبه اول دبیرستان و پیش دانشگاهی و کارشناسی بوده الان باید با کوله باری از مشکلات بیکار باشد این چه وضعیتی است که در نظام آموزش و پرورش کشور چند سال است راه افتاده پ موجب کسب درآمد برخی افراد در قسمت گزینش و آموزش دانشگاه فرهنگیان شده. چرا بین دو فرد که در دبیرستان یکی درسش درحد عالی بوده و یکی معدلش به زور 15 بوده باید این همه تبعیض باشد و وی با سطح علمی پایین وارد دانشگاه فرهنگیان شود و جوان مومنی با سطح بالای علمی بیکار باشد
محسوب نمیشه ،نمیدونم چرااینطوریه،بلاخره ماهم مثل بقیه زحمتمون رو میکشیم به بچه های همین مملکت درس میدیم ولی،ازاتباع بیگانه هم حق وحقوقمون پائینتره،چه میشه کرد ؟؟
قطعا صلاحیت علمی و عملکردی ما اگر برابر نباشد که بالاتر است همه خانواده های ایرانی الان جوانان تحصیل کرده بیکار دارند پس بهتره کسانی که درکی از معضل بیکاری پس از تحصیل در دانشگاههای خوب رو ندارند انقدر راحت صحبت نکنند.
)
آیا منظورشون اینه که مثلا منی که 25 سالمه و هنوز به سی سال نرسیدم و دوره ی لیسانسمو هم گذروندم آیا غیر از آزمون استخدامی یه راهی برام هست برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ؟؟؟مثلا از ریق باز هم کنکور؟؟؟لطفا جواب بدبد ممنون
ولی متاسفانه اون سال که مار کنکور دادیم این شرایط نبود الانم میگن بیا آزمون بده آزمونشونم از ده تا کنور سختره
اما بین مراحل و سطوح روش های مختلف جذب تفاوت های محسوسی از نظر پیچیدگی و تساهل در شیوه های جذب نیرو وجود داره، به طوری که مهارت آموزان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون و مصاحبه یک سال هم باید در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند و همزمان فعالیت های پژوهشی و کارگاهی رو هم میگذرونن. این مهارت آموزان با آنکه از طریق آزمون دستگاه های اجرایی پذیرفته شدن و تمام مراحل استخدام رو طی کردن با آزمون دیگری تحت عنوان آزمون جامع یا اصلح از سوی آموزش و پرورش مواجه هستن که بنظر میرسه بدلایل دیگری غیر از مسأله توانمندی علمی و ناشی از بار مالی و سلیقه مسؤلان مربوط و... باشه. با این تفاسیر، ابتدا باید وضعیت ثبات شغلی دانشجومعلمان و مهارت آموزان ماده ۲۸ مشخص بشه (چون این مهارت آموزان مراحل استخدامی رو طی کردن) و بعد در جهت جذب نیرو از طرق دیگر اقدام بشه. اگر چه مهارت آموزان با طی مراحل قانونی از طریق آزمون جذب میشن اما به دلایلی از جمله تعداد بالا و... فرایند ثبات شغلی مهارت آموزان با احتیاط و در زمانی طولانی صورت میگیره
اونوقت ماده ۲۸ها که از بهترین دانشگاههای کشور فارغ شدن ۹۰درصدشون با مدارک ارشد و دکترا از آزمون سخت استخدامی رد شدن از مصاحبه رد شدن از گرینش رد شدن از دو پودمان طی یک سال دوره رد شدن از گزینه ی فرهنگی رد شدن حالا آزمون اصلح؟؟ و اعلام میکنید اگر این نمره رو نیاریم صلاحیت معلمی نداریم؟؟ دانشجوهاتون چطور؟؟
الان ضعیف ترین قشر جامعه ارتشی ها هستند و وضعیت معیشت خوبی ندارند