در سد مهاباد شنا نکنید

هر سال با شروع فصل گرما بسیاری از مهابادی‌ها برای فرار از گرما در سد مهاباد شنا می‌کنند که این کار در غیبت نیرو‌های امدادی بسیار خطرناک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، با وجود هشدار‌های آب منطقه‌ای آذربایجان غربی و امور آب مهاباد مبنی بر ممنوعیت ماهی‌گیری و شنا، در حاشیه‌های این سد تعداد زیادی از شهروندان را می‌توان دید که ساعت‌ها در داخل آب به شنا و تفریح می‌پردازند. 

صداقت رییس هلال احمر مهاباد گفت: امتیاز استقرار پایگاه‌های هلال احمر به این دلیل که شناکردن در سد مهاباد ممنوع است از هلال احمر مهاباد پس گرفته شده است.

رییس اداره امور آب مهاباد هم گفت: طبق قانون شناکردن در منابع آب که تامین کننده آب شرب مردم هستند ممنوع بوده و سد مهاباد هم تنها منبع تامین آب شرب این شهر ۱۸۰ هزار نفری است.

خالد رحمانی افزود: تابلو‌های هشداری با عنوان ممنوعیت شنا در حاشیه سد مهاباد در مبادی ورودی این سد نصب شده است و هر سال قبل از گرم شدن هوا در اطلاعیه‌هایی ممنوعیت شنا در این سد از سوی رسانه‌ها نیز منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: با وجود هشدار‌های مسوولان در خصوص ممنوعیت شنا، باز هم شناکردن در سد مهاباد ادامه دارد و در صورت بروز مشکلی برای شهروندان، شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی هیچ مسوولیتی را در این زمینه قبول نمی‌کند.

به گفته وی هم‌اکنون حجم آب پشت سد این دریاچه به ۱۵۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب بیشتر است.

رئیس اداره امور آب مهاباد از شهروندان خواست نسبت به نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده این گونه موارد از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

انتهای پیام/ج

خطرات شنا کردن در آب های آزاد

برچسب ها: شنا ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.