فداراسیون ها،ملزم به پرداخت مالیات دستمزد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان گفت: فدراسیون‌ها از پرداخت مالیات عملکرد معاف هستند، اما مالیات دستمزد باید پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ ای وزیر ورزش و جوانان در مجمع سالیانه فدراسیون ناشنوایان گفت: فدراسیون‌ها از پرداخت مالیات عملکرد معاف هستند، اما مالیات دستمزد باید پرداخت شود 
 
وی ادامه داد: از سال گذشته وزارت ورزش و جوانان تلاش داشته تا تمام هیات‌های ورزشی استان‌های کشور که حدود یک هزار و ۴۰۰ است با دریافت شناسه قابلیت رصد شدن و شفاف شدن گردش مالی را داشته باشند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر مشکلات فدراسیون ناشنوایان حل نشده عذرخواهی می‌کنم، به‌نظرم مسئولان در واقع ناشنوا هستند که هنوز در بحث سالن دچار مشکل هستید، من به شدت با ماده ۸۸ مخالف هستم، این قانون ورزش کشور را گران می‌کند و ارائه ورزش را دچار مشکل و روبه نابودی می‌برد.

داورزنی افزود: در سال‌هایی که به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان خراسان بزرگ فعالیت داشتم در کوی طلاب مشهد بازدیدی داشتم، تعداد زیادی کودک در خاک‌ها بازی می‌کردند، با فرماندار مشهد قول دادیم استخری بسازیم که این امر محقق شد، زمان افتتاح، خانواده‌ها از خوشحالی گریه می‌کردند طبیعی است هر آنچه در توانمان است بگذاریم، اما این قانون با قانون اساسی در تعارض است.

وی تصریح کرد: برای فرزندان کشور باید هزینه کنیم و به بهانه کسب درآمد از مردم مجموعه‌ها را بگیریم، چند برابر باید هزینه کنیم تا امکانات اجاره داده شده را به حالت اول بازگردانیم، تعداد زیادی از اماکنی که در اختیار دولت است به قیمت کارشناسی به هیات‌ها اجاره دهیم، اما با شرایط برابر مخالف هستیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان گفت: هیات‌ها رقیب دولت که نیستند عین دولت هستند، کاسبی که در مزایده شرکت می‌کند مسئولیتی در قبال اعزام و ورزش قهرمانی ندارد.

داورزنی افزود: هیات‌ها بازوان اجرایی حاکمیت هستند و اصلا درست نیست مجبورشان کنیم با مبلغی اماکن ورزشی را اجاره بگیرند و مجبور باشند سالن را به اجاره دهند، تلاش داریم حدود ۴۰۰ اماکن را که بررسی کردیم با قیمت کارشناسی شده به هیات‌ها واگذار شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در قانونی که مصوب شده در دولت موضوع استخدام ناشنوایان در نظر گرفته نشده، از قانون استخدام تنها قهرمان المپیک یا فرزندان جانبازان معرفی کردیم به دستگاه‌ها که ۹۰درصد آن‌ها هم نپذیرفتند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان گفت: نرخ ارز در حال کاهش پیدا کردن است، با وجود اینکه دست دولت بسته بوده، اما تلاش می‌کنیم هر آنچه در توان داریم بگذاریم تا عدالت نسبی برقرار کنیم.

داورزنی افزودذ: یکی از دغدغه‌های من ماده ۸۸ است، یک سالن تخصصی در کل خراسان رضوی وجود دارد آن را پیوست کنیم، در مزایده به نمایندگان مجلس گفتم این یک ضایعه است، ابزار دست هیات‌ها را بگیریم تا از خدمات بخش خصوصی استفاده کنیم، بیشتر مدیران ما بخاطر این موضوع در سازمان بازرسی پرونده دارند.
 
انتهای پیام//ف.س

هیات‌ها رقیب دولت که نیستند عین دولت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.