معاون عمرانی وزیر کشور گفت:خاک‌ریز اول مطالبات مردمی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها است و کار‌های آن‌ها حس تعلق را در بین مردم ایجاد می‌کند.

نقش تأثیرگذار شهرداری‌ها در برقراری امنیت ملی و اقتصادیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور عصر امروز در افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری لنگرود و شهرداری چاف و چمخاله با بیان اینکه شهرداری‌ها به دلیل مردمی بودن می‌توانند در امنیت ملی و اقتصادی تأثیر بسزایی داشته باشند، اظهار کرد: خاک‌ریز اول مطالبات مردمی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها است و کار‌های آن‌ها حس تعلق را در بین مردم ایجاد و سرمایه اجتماعی را بالا می‌برد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با توجه به نقش مهم آن‌ها مظلوم واقع‌شده‌اند، گفت: یکی از چالش‌های موجود بحث اعتماد مردم به‌نظام است که بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهرداری‌ها می‌تواند دیوار بی‌اعتمادی مردم با مسؤولین را از بین ببرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی شهرداری لنگرود و شهرداری چاف و چمخاله خلاقانه و نوآورانه است، افزود: وضعیت اقتصادی کشور ویژه و سخت است و اینکه در حال حاضر و بدون پول و کمترین امکانات، بیشترین کار‌ها انجام شود قابل‌ستایش است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در چند سال اخیر شهرداری و شورای شهر لنگرود اقدامات زیر بنایی خوبی انجام داده‌اند، اظهار کرد: یکی از معضلات بزرگ شهر لنگرود آسفالت معابر بود که در سال گذشته و سال جاری شاهد حجم زیادی از آسفالت خیابان‌ها در سطح شهر لنگرود هستیم.

تخصیص اعتبار برای تسریع در ساخت پروژه فاضلاب صنعتی ضروری است

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه در لوله‌گذاری سطح شهر مردم و بازاریان لنگرود صبوری و همراهی کردند، گفت: رودخانه، شهر لنگرود را به دونیم تقسیم کرده و ازجمله مشکلات موجود سرازیر شدن فاضلاب شهری به رودخانه است که از مرکز شهر نیز عبور کرده است و تخصیص اعتبار برای تسریع در ساخت پروژه فاضلاب صنعتی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه وجود پسماند و زباله‌ها در شهر و روستا‌ها یکی از معضلات کشور است، افزود: احداث کارخانه کمپوست یکی از اقدامات در دست انجام است که تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و برای تسریع در کار نیاز است که سازمان شهرداری‌ها در تأمین بودجه به شهرداری و شورا مساعدت کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر در لنگرود و چاف و چمخاله شاهد رشد در توسعه شهری هستیم، تصریح کرد: درگذشته مردم برای شنا کردن لباس خود را بر روی ساحل گذاشته و شنا می‌کردند، ولی امروز مکانی خاص برای شنا بانوان در امنیت و با امکانات مناسب در نظر گرفته‌شده که می‌تواند به‌عنوان الگو در سواحل شمالی قرار گیرد.

لاهوتی با بیان اینکه در شهرستان شاهد همدلی و همراهی مردم با مسؤولین هستیم، گفت: شهرداری متعلق به مردم است و مردم سهام‌دار این نهاد عمومی هستند که اعضای شورا و شهرداری باید تلاش کنند مردم در همه امور مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در شهر چاف و چمخاله در حال سرمایه‌گذاری است، افزود: راه نجات اقتصاد کشور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است و باید راه سرمایه‌گذاران را برای انجام کار هموار کنیم و نباید وقت آن‌ها در بروکراسی‌های اداری تلف شود.

عصر امروز با حضور رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور سه پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری لنگرود شامل لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی، پروژه زیباسازی و بازآفرینی شهری و محوطه پل خشتی و باغ ملی لنگرود بااعتبار حدود ۶ میلیارد تومان و سه پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری چاف و چمخاله شامل پارک جنگلی توسکا، طرح سالم‌سازی بانوان در چمخاله و طرح سالم‌سازی دریا در چاف با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: وزارت کشور ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.